تاریخ : 08:08 - 1399/12/18
کد خبر : 629026
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 ۱۰ خبر مهم برای بازارها در امروز / آخرین سیگنال‌ها برای معامله‌گران بورس

۱۰ خبر مهم برای بازارها در امروز / آخرین سیگنال‌ها برای معامله‌گران بورس

دیروز قیمت دلار و طلا اندکی افزایش یافتند و شاخص بورس نیز به میزان ناچیزی رشد کرد. این روند در امروز چطور خواهد بود؟ آخرین اخبار برای فعالان بازار چه سیگنال‌هایی دارد؟

به گزارش کارگر آنلاین، دیروز قیمت دلار و طلا اندکی افزایش یافتند و شاخص بورس نیز به میزان ناچیزی رشد کرد. این روند در امروز چطور خواهد بود؟ آخرین اخبار برای فعالان بازار چه سیگنال‌هایی دارد؟ ۱۰ خبر مهم احتمالا موثر را در زیر بخوانید.

ـ دیروز، دلار با افزایش جزیی ۲۰ تومانی به بهای ۲۴ هزار و ۷۷۰ تومان رسید. به گفته فعالان، زمانی که دلار به محدوده ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومانی نزدیک شد.

ـ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی تا میانه‌های ۱۰ میلیون تومان رفت و در قیمت ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد که افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد.

ـ نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: بذرافشان می‌گوید قیمت طلا و سکه در هفته گذشته روند خوبی را طی کرده است. شروع واکسیناسیون در دنیا تاثیر خوبی بر اقتصاد دنیا داشته و اگر رویداد سیاسی اقتصادی خاصی رقم نخورد قیمت سکه و طلا تا پایان سال افزایش پیدا نمی‌کند. قیمت طلا در روزهای آتی ثبات دارد و نهایتا یک تا پنج درصد نوسان دارد.

ـ ۲۰ اسفند‌ماه، شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه‌مدار ۱۵ درصد از سهام خود را با نماد «مدار» از طریق عرضه اولیه وارد بورس می‌کند. جزئیات آن را در گزارش عرضه اولیه مدار بخوانید.

ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به عنوان رئیس سازمان بورس نمی‌توانم بگویم بازار رشد خواهد کرد، اما خوشحالم که تمام کارشناسان و فعالان و مدیران این بخش معتقدند که بورس روند رو به رشدی را خواهد داشت.

ـ رئیس جمهوری گفت: متاسفانه مدیریت قیمت ها به نحو مناسبی انجام نشده و به زندگی و معیشت مردم فشار وارد کرده است.

ـ رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کنترل نقدینگی و تورم مهم‌ترین هدف بانک مرکزی است، اظهار کرد: دولت و مجلس به بودجه ای با توان رشد بالای نقدینگی رضایت دادند.

ـ نمایندگان در جلسه نوبت دوم دیروز، حداقل حقوق کارکنان دولت، در سال ۱۴۰۰ را مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کردند.

ـ یک مقام مسئول در بانک مرکزی اعلام کرد: در قانون جدید چک، فرآیند صدور چک و نیز شرایط دریافت دسته چک تغییر کرده است.

ـ بعد از مدت‌ها تلاش و مذاکره بر سر آزادسازی منابع ایران در برخی کشورها، مقامات از آزادسازی این منابع خبر می‌دهند. اما گفته می‌شود که احتمالا این منابع به صورت محدود و آن هم به شکل کالا وارد کشور شود. این در حالی است که به گفته یکی از اعضای اتاق ایران اگر FATF تصویب شده بود ۴۰ میلیارد دلار پول ایران، نقدی وارد کشور می‌شد.


منبع : تجارت نیوز