تاریخ : 09:46 - 1399/12/18
کد خبر : 629352
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 شاخص‌کل بالاخره مثبت شد / بورس به خبرهای خوب واکنش نشان داد!

شاخص‌کل بالاخره مثبت شد / بورس به خبرهای خوب واکنش نشان داد!

شروع معاملات امروز بازار سهام با روندی صعودی همراه شد و شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی معاملات حدود ۱۰ هزار واحد رشد کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، بالاخره معاملات بازار سهام به مدار مثبت برگشت و شاخص‌سازان دوباره با تقاضا همراه شدند اما سئوال اینجاست که این روند صعودی تا کی ادامه دارد؟

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بورس تا پایان سال به سمت شاخص یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی حرکت خواهد کرد و مهم‌ترین حمایت از بورس در این منطقه قرار دارد اما برخی دیگر از کارشناسان عقدیه دارند بورس در ادامه معاملات این هفته و هفته آینده متعادل خواهد شد.

 

 

 

خبرهای مثبت و تاثیرگذار بر بازار و شرایط کلی اقتصاد از جمله تصویب بودجه و ازاد سازی منابع مالی در سایر کشورها این روزها زیاد به گوش می‌رسد ولی در‌ نقطه مقابل با بررسی دیدار رئیس جمهور با وزیر امور خارجه ایرلند متوجه میشویم از نظر دیپلماتیک شرایط همچنان مساعد نیست.

قیمت‌های جهانی نیز افزایش یافته است و با این حال هنوز بازار سهام واکنش مثبتی به این موضوع نداشته است.

به عقیده حسین شیبانی تغییر دامنه نوسان و کم کردن دامنه نوسان منفی بازار سهام تیر خلاصی برای بورس بود، می‌توانستند بدون تغییر دامنه نوسان بورس را تا پایان سال به تعادل برسانند اما کاهش دامنه نوسان منفی از پنج درصد به دو درصد باعث شد تا نقدشوندگی بازار سرمایه تحت تاثیر قرار بگیرد و کسانی هم که می‌خواستند پول نقد کنند نتوانند.

 

 

 

 

همچنین نمادهای فولاد، شپنا و شبندر در جریان معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را  داشتند.

ارزش معاملات بورس نیز تا این لحظه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.


منبع : تجارت نیوز