تاریخ : 10:09 - 1396/02/19
کد خبر : 63023
سرویس خبری : سیاسی
 

مواجهه با ایران قطعی است

اقدام نظامی ترکیه در خلیج فارس

مواجهه با ایران قطعی است

«مخالفان دولت از تصمیم همکاری با قطر -کشوری که از القاعده حمایت می‌کند- ابراز تعجب کردند.»

به گزارش کارگرآنلاین، وب‌سایت خبری "بیروت پرس" گزارش داد: «ترکیه با قطر بر سر ایجاد پایگاه نظامی در این کشور به توافق رسید و بناست 600 نظامی ارتش ترکیه در این پایگاه مستقر شوند.»

بیروت پرس افزود: «مخالفان دولت ترکیه از تصمیم همکاری با قطر -کشوری که از القاعده حمایت می‌کند- ابراز تعجب کردند.»

منبع مذکور افزود: «اخیرا هم عربستان طی توافقی با پاکستان، 4 گردان از نیروهای ارتش این کشور را در مرزهای یمن مستقر کرده بود. این اقدامات کشورهای شورای همکاری نشان می دهد که مواجهه این کشورها با ایران قطعی است و دیر یا زود مواجهه صورت خواهد گرفت.»

خاطرنشان می شود از آنجا که امارات با مصر با هدف همکاری با عربستان در یمن در حال رایزنی است تا درباره حضور پررنگ‌تر مصر در ائتلاف عربی توافق صورت دهد، قطر هم با ترکیه توافق نظامی صورت داد تا به  امارات و مصر، دشمن اصلی اخوان المسلمین ضرب شست نشان دهد.

 بعد از برکناری محمد مرسی و به زندان افکندن رهبران اخوان المسلمین توسط السیسی، قطر و ترکیه، مصر و همپیمانان این کشور را آماج قرار داده و تلاش خود را بر ساقط کردن دولت السیسی متمرکز کرده اند.

در این میان رسانه های حامی سعودی هم از توافق ترکیه با قطر بر سر حضور نظامی ترکیه در خلیج فارس بهره برداری کردند. این رسانه ها برای اینکه وانمود کنند میان کشورهای شورای همکاری اختلاف وجود ندارد، اقدام آنکارا و دوحه را با هدف مقابله با ایران در منطقه جلوه می دهند./جام نیـوز