تاریخ : 18:27 - 1396/02/23
کد خبر : 63199
سرویس خبری :
 

شیر دادن نماینده زن در مجلس خبرساز شد + عکس

شیر دادن نماینده زن در مجلس خبرساز شد + عکس

لاریسا واترز عضو مجلس سنای استرالیا در پارلمان این کشور به فرزد خود شیر داده و به این ترتیب اولین سیاستمداری شده که چنین می کند.

به گزارش کارگرآنلاین، خانم واترز، از حزب چپگرای سبزها، در جریان یک رای گیری در روز سه شنبه دختر دو ماهه اش، آلیا جوی، را تغذیه کرد.

به نوشته بی بی سی فارسی، مجلس عوام سال گذشته به مجلس سنا پیوست و شیر دادن با سینه به نوزادان را مجاز شمرد اما تاکنون هیچ عضوی از دو مجلس عملا از این حق استفاده نکرده بود.

آن تصمیم پس از جنجالی در سال ۲۰۱۵ گرفته شد، زمانی که از کلی اودوایر، وزیر دولت، خواسته شد برای پرهیز از غیبت در جلسات کاری پارلمان شیر خود را پیشاپیش بدوشد.

خانم واترز در صفحه فیسبوک خود نوشت: "باید مادران و والدین بیشتری در پارلمان حضور داشته باشند."

او اضافه کرد: "ما به یک محیط کاری انعطاف پذیر و مناسب برای خانواده، و مراقبت ارزان از کودکان برای همه نیاز داریم."

کیتی گالاگر سناتور حزب کارگر گفت که باید به اهمیت این لحظه اذعان کرد.

او به اسکای نیوز استرالیا گفت: "اعضای پارلمان ها در اطراف جهان قبلا چنین کرده اند.بچه دار شدن زنان که تمام نمی شود و اگر آنها می خواهند کارشان را انجام دهند و سر کار بروند و از بچه مراقبت کنند... واقعیت این است که باید شرایط آن را مهیا کنیم."

تا سال قبل، اعضای پارلمان در مجلس عوام می توانستند نوزادان را به دفاتر پارلمانی یا سالن های عمومی آن ببرند.

در مقابل شیر دادن به بچه از سال ۲۰۰۳ در سنا آزاد بود.

این موضوع در اطراف جهان مساله ای حساس است.

در سال ۲۰۱۶ کارولینا بسکانسا نماینده پارلمان اسپانیا نوزادش را به پارلمان برد و به او شیر داد. او به خاطر این کار با سرزنش یک گروه و تمجید گروهی دیگر روبرو شد.

بحث کردن درباره این موضوعات در کشورهایی که تابوی مسایل جنسی را شکسته یا خود را در خصوص حقوق زنان پیشرو می دانند کمی عجیب به نظر می رسد./جام نیوز