تاریخ : 12:38 - 1396/04/01
کد خبر : 65528
سرویس خبری : ورزشی
 

 لباس بانوان وزنه بردار ایرانی تایید شد+عکس

لباس بانوان وزنه بردار ایرانی تایید شد+عکس

دبیر کمیته استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری از برگزاری جشنواره استعدادیابی دختران در سال جاری خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، سید علی شاهرخی در این باره گفت: از سال 93 که در این کمیته فعالیت می کنم، برنامه های خوبی داشته ایم و کشور را به شش منطقه تقسیم کرده ایم و سه ماه یکبار به استان ها می رویم و با کمک هیأت های استانی و آموزش و پرورش استعدادیابی می کنیم.

سال گذشته نیز برای نخستین بار جشنواره استعدادیابی در رده سنی نونهالان را در شهرستان گرگان برگزار کردیم که استقبال خوب بود و 20 وزنه بردار انتخاب کردیم و قصد داریم آنان را برای المپیک 2024 آماده کنیم.

این وزنه بردارها زیرنظر فدراسیون هستند و هر چند ماه یک بار به اردو می آیند و با برنامه ریزی درازمدت تلاش می شود که در آینده موفق شوند.

امسال هم بعد از ماه مبارک رمضان این جشنواره به احتمال زیاد در استان مرکزی برگزار می شود و هر استان هشت سهمیه دارد.

وی با اشاره به تأیید لباس بانوان ایران توسط فدراسیون جهانی وزنه برداری، گفت: با پیگیری های فدراسیون کشورمان و طراحی لباس مناسب و باحجاب و موافقت فدراسیون جهانی از امسال شاهد شروع فعالیت بانوان کشورمان در این رشته خواهیم بود.

در آینده کلاس های آموزشی مربیگری و داوری برگزار می شود و بعد از آن نیز جشنواره استعدادیابی دختران را در سال جاری برای نخستین بار برگزار خواهیم کرد.

خوشبختانه فدراسیون در بحث استعدادیابی و کار روی پایه های توجه ویژه ای دارد و در این راستا اقدامات خوبی در استان ها نیز انجام داده است.