تاریخ : 11:10 - 1396/09/18
کد خبر : 68931
سرویس خبری : ورزشی
 

ماجرای بند عجیب در قرارداد بازیکنان استقلال

ماجرای بند عجیب در قرارداد بازیکنان استقلال

قراردادهای بازیکنان استقلال همگی دارای یک بند مشترک و عجیب است، بندی که برخی از بازیکنان با آگاهی از آن امضا کردند اما اکنون ناراضی به نظر می رسند.

به گزارش کارگرآنلاین، اما بند عجیب قرارداد بازیکنان استقلال چیست؟ این بند می گوید اگر باشگاه از عملکرد بازیکن رضایت داشت که هیچ اما اگر نارضایتی درباره عملکرد بازیکن وجود داشته باشد باشگاه می تواند به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کند و عذر بازیکن را بخواهد، موضوعی که بسیار عجیب به نظر می رسد چرا که هیچ باشگاهی چنین بند عجیبی را در قرارداد بازیکنان خود لحاظ نکرده است.

اما واقعا استقلال می تواند صرفا بر اساس نارضایتی از عملکرد فنی بازیکن یک طرفه فسخ کند؟
رضا سالاروند کارشناس حقوق ورزشی در اینباره به جام جم آنلاین گفت: «لحاظ کردن چنین بندی در قرارداد بازیکنان هر باشگاهی از نظر قانونی معتبر نیست و به هیچ عنوان اعتباری ندارد چرا که مغایر با قوانین فیفا است. بر اساس بندهای حقوقی فدراسیون جهانی فوتبال در ارتباط با قراردادهای منعقد شده در باشگاه های تابع فیفا فسخ قرارداد بازیکن به صورت یک طرفه به دلیل نارضایتی از عملکرد فنی هیچ معنایی ندارد و نمی توان بر روی این بند حتی در صورت درج شدن در قرارداد استناد کرد.»

وی خاطر نشان کرد: « اینکه چنین بندی در قرارداد بازیکنان استقلال وجود دارد یا خیر نمی دانم اما حتی اگر هم وجود داشته باشد از لحاظ قانونی معتبر نیست چون خلاف دایره قوانین حقوقی فیفا در رابطه با التزام های قرارداد بازیکنان در باشگاه های حرفه ای و تابع این فدراسیون جهانی است.»

منبع: جام جم