تاریخ : 16:07 - 1396/10/12
کد خبر : 69320
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 هشدار به آشوبگران؛ «تولید و معیشت ما را سخت‌تر نکنید»

هشدار به آشوبگران؛ «تولید و معیشت ما را سخت‌تر نکنید»

کشاورزان نمونه‌ای که امروز از اقصی نقاط کشور به تهران آمده بودند، به اغتشاش‌ها و ناامنی‌هایی که برخی به‌بهانه مشکلات اقتصادی مردم ایجاد کرده بودند، واکنش منفی نشان دادند و پیامشان به آشوبگران این بود که "تولید و معیشت ما را سخت‌تر نکنید".

به گزارش کارگرآنلاین، مراسم  سی و دومین دوره انتخاب و معرفی کشاورزان نمونه امروز در مرکز همایشهای بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد و از کشاورزان نمونه با اهدای لوح و تندیس، تقدیر به‌عمل آمد.

خبرنگار تسنیم با یک سؤال حاشیه‌ای درباره حوادث اخیر و برخی اعتراضات که به اغتشاش و ناآرامی در برخی شهرها انجامید، به میان این کشاورزان نمونه که از اقصی نقاط کشور آمده بودند رفت و نظرشان را درباره آثار این وقایع پرسید.

یکی از کشاورزان که در چند دوره کشاورز نمونه بوده و اکنون در بخش تولیدات دامی فعالیت می‌کند می‌گوید: در چند سال اخیر پیشرفتهایی را در بخش کشاورزی شاهد بودیم اما مشکلاتی هم وجود دارد و این مشکلات اقتصادی برای همه مردم مطرح است، اما دشمنان ایران از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند که نباید این اجازه را به آنها داد.

وی افزود: قصور در بخشهای اقتصادی کشور همچنان وجود دارد و برخی اعتراضهای اقتصادی ناشی از این شرایط است اما از مردم و معترضان خواهش می‌کنم که این گونه اعتراضات را قطع کنند زیرا آتش زدن اموال عمومی، بانکها و... امری است که دود آن به چشم خودشان و همه مردم می‌رود، اینها بیت‌المال است و باید از جیب خودشان خرج شود تا درست شود.

این تولیدکننده دام ادامه می‌دهد: در این کشور چه خون‌دلهایی خورده‌ایم و چه افرادی که برای این کشور شهید شده‌اند، درست نیست که بیگانگان که بارها اقداماتشان علیه ایران به سنگ خورده است به میدان بیایند.

وی افزود: همان‌طور که ما تولیدکنندگان حافظ امنیت غذایی مردم هستیم، نیروهای مسلح نیز حافظ امنیت مردم هستند و باید همه مردم با هم همکاری داشته باشند.

* اغتشاشات به معیشت مردم کمک نمی‌کند هیچ، به تولید نیز آسیب وارد می‌کند
این تولیدکننده بخش کشاورزی ادامه می‌دهد: گرانی‌ها در کشور مشکلی قابل رفع است اما نباید اجازه دهیم که وهابی‌های عربستان بگویند "ما در حال کنترل این اغتشاشات هستیم" و در واقع نباید برای آنها دستاویز ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: این اعتراضات اقتصادی که به‌شکل اغتشاش درآمده است نه‌تنها کمکی به معیشت من تولید کننده و حتی مصرف کننده نمی‌کند بلکه شرایط را بدتر کرده و نیت سرمایه‌گذاری در کشور را پایین می‌آورد. همچنین امنیتی برای اموال ما که در معرض آسیب قرار دارد وجود نخواهد داشت.

وی افزود: این شرایط درنهایت منجر به آن می‌شود که هر تولیدکننده‌‌ای هرچه داشته باشد از ترس ناشی از این شرایط می‌فروشد و در آینده دوباره برای تأمین کالا مشکل ایجاد خواهد شد، بنابراین جامعه باید حتماً به‌سمت آرامش برود.

* محروم هستم اما موافق اغتشاش نیستم
باغدار نمونه چهارمحال و بختیاری از روستای استین‌آباد کوهرنگ در گفت‌وگو با تسنیم گفت: درست است که ما در مناطق محرومی به‌سر می‌بریم و مشکلات بسیاری داریم، اما ادامه اغتشاشات اخیر بیشتر به‌ضرر ما است.

وی افزود: این اغتشاشات در درجه اول به تولیدکنندگان ضربه وارد می‌کند و در مرحله بعد نیز مردم از ضربه خوردن به تولید دچار مشکل می‌شوند.

* اغتشاش‌گران در پی خسارت‌زدن به منافع ملی هستند
در واکنش به اظهارات این باغدار چهارمحال و بختیاری نیز تهمورث فتاحی کشاورز دیگری از چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات اقتصادی در کشور ما وجود دارد و مسئولان باید برای رفع آن چاره بیندیشند اما اکنون جریانهایی به این اغتشاشات ورود کرده‌اند که به‌دنبال خسارت زدن به منافع ملی کشورمان هستند.

وی افزود: منافقان کور خوانده‌اند که بخواهند برای ما بیانیه صادر کنند و ما نیز به آن توجه کنیم.

این فرد که خود را فعال رسانه‌ای در چهارمحال و بختیاری خواند ادامه داد: اشرافی‌گری نباید در اقتصاد کشور وجود داشته باشد و مسئولین باید در جمع مردم بیایند و مشکلاتشان را از نزدیک نگاه کرده و حل کنند.

عبدالغنی بلوچ صیاد نمونه سیستان و بلوچستانی که در مراسم امروز از وی تقدیر به‌عمل آمد در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: این نارامی‌ها و اغتشاشات که در روزهای اخیر مشاهده شده به همه مردم از جمله ما ضربه می‌زند و کسب و کار ما را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: دولت باید از ما مردم بیشتر حمایت کند و قیمت کالاها را پایین آورده و برای مردم شغل ایجاد کند.

وی می‌افزاید: بیکاری شرایط نامناسبی در سیستان و بلوچستان دارد هرچند مسئولان قول داده‌اند که در مکران پتروشیمی ایجاد کنند و اکنون نیز در حال فعالیت به‌روی آن هستند که اگر راه بیفتد بیکاری کمتر خواهد شد.

این صیاد نمونه اسکله رمین چابهار تأکید می‌کند که بیکاری در سیستان و بلوچستان خیلی زیاد است؛ اکنون مرزها بسته‌اند و این امر منجر به بیکاری شده است.