تاریخ : 16:03 - 1397/02/25
کد خبر : 69924
سرویس خبری : ورزشی
 

کاروان ایران به بازی‌های جهانی کارگری اعزام می‌شود

کاروان ایران به بازی‌های جهانی کارگری اعزام می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی ، اجتماعی وزرات تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت : همواره به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد روحیه شاد و پرنشاط در حوزه کارگری هستیم .

به گزارش کارگرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم صادقی فر امروز درنشست خبری مسابقات جهانی شرکت ها ( در لابول فرانسه ) که در محل وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی برگزار شد افزود : فدراسیون ورزش کارگری در زمان آغاز به کار  ربیعی ، وزیر تعاون ، کارورفاه اجتماعی احیا شد و در حال حاضر ۳۵ انجمن نیز به این فدراسیون اضافه شده است.

وی اظهار کرد : سال گذشته ۵۰ رقابت برگزار کردیم. سه رویداد مهم را پشت سر گذاشتیم و ۶۴ مدال کسب کردیم.
سرپرست معاونت فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد :  امسال نیز ۲۸ رویداد ورزشی برای مردان، ۱۲ رویداد ورزشی برای بانوان به همراه ۱۰ مسابقه اوپن را در نظر داریم.
صادقی فر گفت: با توجه به اهداف ورزش کارگری، برنامه ریزی هایی در خصوص اعزام کاروان ایران به دومین دوره بازی های جهانی کارگری شرکت ها داشتیم.

سرپرست معاونت فرهنگی-اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: امسال سال حمایت از کالای ایرانی و سالی متفاوت‌تر از سال‌های دیگر است و همه ما باید این سال را تکریم کنیم.
وی با بیان اینکه امسال وظیفه وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی  با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی ، مهم‌ترین موضوع پیش روی تمام افراد جامعه در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: ایجا نشاط و شادابی در جامعه بر تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اثرگذار است، لذا باید حرکت و مسیر وزارت کار در راستای تحقق این شعار باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی-اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ورزش ارتباط تنگاتگی با نشاط و شادابی دارد و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز می‌تواند کمک بسزایی کند.
صادقی فر در ادامه بیان کرد : قهرمانی ما باید در دل ورزش همگانی باشد و اگر بهترین انتخاب را در بخش مسابقات جهانی داشته باشیم، به پیشبرد اهداف در این زمینه کمک خواهد کرد. اینکه اکنون ما در این مسابقات شرکت کرده‌ایم، صرف به دست آوردن مدال نیست، بلکه بیشتر بحث فرهنگی و اعلام هویت کشور مطرح است.
سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری نیز دراین نشست  از اعزام ورزشکاران ایرانی به دومین دوره مسابقات جهانی شرکت‌ها خبر داد.

جواد رمضی سرپرست فدراسیون ورزش کارگری نیز دراین  نشست  اظهار کرد : اولین کاروان ورزش کارگری کشور که شامل 100 نفر است به دومین دوره مسابقات جهانی شرکت‌ها اعزام می‌شوند.

وی افزود : کاروان ورزشی کارگری ایران با حمایت وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی مساعدت‌های وزارت ورزش وجوانان در دومین دوره بازی های جهانی شرکت ها حضور پیدا می کند.
سرپرست فدراسیون ورزش کارگری افزود: در شرایطی عازم مسابقات جهانی فرانسه می شویم که تشکیلات ورزشی کمپانی ها از سال ۲۰۱۴ در فرانسه با هدف توسعه فعالیت های ورزش منظم بین کارخانجات  و تاکید بر ایجاد نشاط و شادابی بین کارگران آغاز به کار کرد.

سرپرست فدراسیون کارگری ادامه داد: بیش از ۲۳ کشور عضو اتحادیه جهانی کمپانی ها هستند که در ۲۵ رشته ورزشی فعالیت دارد. ایران در اولین دوره بازی های جهانی کارگری شرکت ها حضور نداشت. دراین دوره از رقابت ها کاروان ایران با حضور ۱۰۰ ورزشکار به مصاف حریفان جهانی خواهد رفت.

رمضی یادآورشد: به طور تقریبی بیش از ۳۰۰۰ ورزشکار در دومین دوره بازی های کارگری (لابول فرانسه) شرکت می کنند. کاروان ایران نیز با صد ورزشکار در ۸ رشته ورزشی در دو بخش بانوان و مردان حضور دارد. بانوان در دو رشته (تنیس روی میز و دو میدانی) و مردان در ۶ رشته (فوتسال، والیبال سالنی و ساحلی، دومیدانی و تنیس روی میز) مسابقه می دهند.
وی افزود: مسابقات از ۲ تا ۶ خرداد ماه ادامه دارد و زمان اختتامیه هم در همان روز ۶ خرداد است.

امیرحسینی رئیس سابق فدراسیون ورزش کارگری  که سرپرستی کاروان ورزش کارگری ایران در بازی های جهانی شرکت ها ی فرانسه را برعهده دارد، نیز درباره این  رقابت ها گفت : تمامی هزینه های این سفر  از سوی اسپانسر ها پرداخت شد و فدراسیون کارگری هزینه ای در این خصوص نداشت.

همچنین در حاشیه برگزاری نشست اصحاب رسانه با مسوولان فدراسیون ورزش کارگری، از لباس کاروان اعزامی ایران به بازی های جهانی شرکت ها نیز رونمایی شد.گفتنی است این مسابقات از اول تا هفتم خرداد در لابول فرانسه برگزارمی شود .