تاریخ : 11:48 - 1400/01/20
کد خبر : 700380
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبرخوش/احکام و فیش مستمری فرودین ماه ۱۴۰۰ بازنشستگان تامین اجتماعی صادر شد

خبرخوش/احکام و فیش مستمری فرودین ماه ۱۴۰۰ بازنشستگان تامین اجتماعی صادر شد

احکام و فیش مستمری فرودین ماه ۱۴۰۰ مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی امروز صبح (جمعه/۲۰ فروردین) صادر شد.

احکام و فیش مستمری فرودین ماه ۱۴۰۰ بازنشستگان تامین اجتماعی صادر شد

مبنای افزایش مستمری فروردین ۱۴۰۰، آخرین مستمری پیش از اجرای مرحله اول متناسب‌سازی است. این مرحله از متناسب‌سازی مرداد ماه سال گذشته به اجرا گذاشته شد. بازنشستگان در روزهای گذشته با احتمال مبنا قرار گرفتن مستمری تیر ماه، اعتراض خود را در اعلام کرده بودند. 

این خبرگزاری می‌افزاید، بعد از صدور احکام فروردین ماه، بازنشستگان کارگری طی تماس‌های مکرر نسبت به‌عدم احتساب متناسب‌سازی دور اول در افزایش سال ۱۴۰۰ اعتراض کردند. این بازنشستگان می‌گویند: آنطور که وعده داده بودند متناسب‌سازی را جزو پایه حقوق به حساب نیاورده‌اند و مبنای افزایش را حقوق تیرماه -قبل از اجرای متناسب سازی- قرار داده‌اند.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با تایید این اعتراضات برحق به ایلنا می‌گوید: حرف بازنشستگان درست است و اعتراض‌شان کاملاً بجاست. متاسفانه سازمان تامین اجتماعی ما بازنشستگان را فاقد دانش و اطلاعات بیمه‌ای می‌داند. به نظر می‌رسد کارشناسان سازمان با این محاسبات ناعادلانه نه تنها بازنشستگان بلکه مدیریت مجموعه را هم فریب داده‌اند چراکه مدیرعامل سازمان در جلسات متعددی که داشتیم حرف‌ها و خواسته‌های ما را قبول داشتند و قول دادند که متناسب‌سازی جزو پایه حقوق باشند و مشمول افزایش شود.

وی ادامه می‌دهد: این محاسبه‌ای که صورت گرفته به روشنی خلف وعده است و از توافق‌های پیشین تخطی شده است. در توافق خردادماه قرار شده بود هرچه آورده متناسب‌سازی است در افزایش حقوق ۱۴۰۰ منظور شود و متناسب‌سازی جزو پایه حقوق قرار بگیرد اما اکنون می‌بینیم که خلاف این توافقات، حقوق تیرماه سال قبل را مبنای افزایش قرار داده‌اند و متناسب‌سازی مردادماه را در افزایش منظور نکرده‌اند.

گفتنی است که روز چهارشنبه (۱۸ فروردین) محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصویب مصوبه سازمان تامین اجتماعی در زمینه افزایش مستمری‌ها را در هیات دولت اعلام کرد.