تاریخ : 21:49 - 1400/01/20
کد خبر : 700397
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

۵ پیش‌بینی از بازارها در هفته جدید / چشم‌انداز تاریک در طلا، دلار و بورس

۵ پیش‌بینی از بازارها در هفته جدید / چشم‌انداز تاریک در طلا، دلار و بورس

در هفته اخیر روند همه بازارهای مالی نزولی بود. اما در هفته جدید اوضاع چطور پیش‌بینی می‌شود؟ البته در هفته جدید بازار تهران تعطیل است.

در هفته اخیر روند همه بازارهای مالی نزولی بود. اما در هفته جدید اوضاع چطور پیش‌بینی می‌شود؟

مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی: قیمت ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان برای دلار در شرایط فعلی ما بسیار ایده‌آل است. لازم است توجه شود که کم‌تر از این قیمت به کسب و کارها و بیشتر از آن به معیشت مردم آسیب وارد می‌کند.

سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا: بی‌رونقی بازار طلا به دلیل قرمز شدن وضعیت کرونایی تهران است. مردم از اینکه برای خرید طلا به بازار مراجعه کنند، می‌ترسند و به همین دلیل خرید طلا افت کرده است.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه: یکی از عوامل مهم در معاملات هفته پیش‌رو، مذاکرات برجام است، فارغ از هر نتیجه‌ای که از مذاکرات به دست بیاید، نتیجه جلسه برجام تاثیر منفی در بازار دارد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه: تا زمانی که دامنه نوسان نامتقارن وجود داشته باشد وضعیت و روند بورس عوض نمی‌شود. به نظرم وضعیت اقتصادی کشور مانند سال ۹۲ است و بازار سهام بعد رشد زیادی که به واسطه تورم داشت دچار رکود شده است. از طرفی بازارهای دیگر مانند مسکن و طلا نیز با رکود همراه شدند. تنها تفاوت الان با سال ۹۲ در این است که گردش مالی و حجم سرمایه بسیار بیشتر از سال ۹۲ است و اگر رکود سال ۹۲ حدود چهار سال طول کشید احتمالا این‌بار بسیار زودتر از این وضعیت خارج می‌‌شویم.

گلناز میرسلیمانی، کارشناس بازار سرمایه: با توجه به اینکه در زمان برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها قرار داریم و از طرفی نمادهای شاخص‌ساز طی سه ماه گذشته روند نوسانی را طی کردند، بازار اگر از رفتارهای هیجانی فاصله بگیرد، بعد از برگزاری مجامع کم کم به روند تعادلی نزدیک می‌شود.


منبع : تجارت نیوز