تاریخ : 17:10 - 1400/01/21
کد خبر : 700453
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

پیش‌بینی بورس فردا ۲۲ فروردین / صف‌های فروش ادامه دارد؟

پیش‌بینی بورس فردا ۲۲ فروردین / صف‌های فروش ادامه دارد؟

بازار سهام در جریان معاملات امروز (شنبه) روند نزولی را پشت سر گذاشت و شاخص کل ۹ هزار واحد افت کرد. با توجه به روند معاملات و تعداد صف‌های موجود در نمادها، انتظار می‌رود بازار، فردا هم به همین روند منفی ادامه دهد.

کارگر آنلاین | بازار سهام در جریان معاملات امروز با ارزش و حجم معاملات پایینی روبه‌رو بود. شاخص حدود ۹ هزار واحد کاهش یافت. بسیاری از نمادها در صف فروش قفل و با کاهش قیمت همراه بودند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند بازار در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و با توجه به مشکلات زیادی که در آن وجود دارد روند منفی آن ادامه‌دار است. اما برخی دیگر از کاشناسان، بازار را در شرایطی می‌دانند که نمی‌توان به درستی درباره آن تصمیم گرفت و یا صحبتی کرد.

از آن جمله سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز با تاکید بر این نکته می‌گوید: نمی‌توان روند بازار را به درستی پیش‌بینی کرد اما با توجه به روندی که بازار در هفته گذشته ثبت کرده احتمال دارد که روند منفی همچنان ادامه داشته باشد.

نصیرزاده با اشاره به اینکه سیگنال مثبتی برای بازگشت بازار دیده نمی‌شود اظهار کرد: روند منفی در تعداد زیادی از نمادها ادامه دارد اما امکان دارد نمادهای فلزی در جریان هفته به تعادل نسبی برسند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه درباره ادامه روند بازار سهام در هفته جاری توضیح داد: در بازار شرایط و جو مناسبی وجود ندارد، با توجه به ارزش و حجم معاملاتی که امروز (۲۱ فروردین) ثبت شد، امکان مثبت شدن بازار حداقل برای فردا ممکن نیست.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه دامنه نوسان را به ضرر بازار می‌دانند. معتقدند اگر برای سیاست‌گذاران تا حدودی کنترل شاخص و عدم ریزش ناگهانی آن مهم است، وجود دامنه نوسان برای آن‌ها بسیار مفید است؛ زیرا شاخص بازار با وجود دامنه نوسان ریزش زیادی را ثبت نمی‌کند، همانطور که در جریان معاملات امروز ( شنبه) با وجود بیش از ۳۰۰ نماد منفی در بورس، شاخص تنها ۹ هزار واحد ریزش داشت.


منبع : تجارت نیوز