تاریخ : 13:14 - 1400/01/22
کد خبر : 700524
سرویس خبری : حوادث
 

 نجات دو قاتل از پای چوبه دار پس از ۲۱ سال

نجات دو قاتل از پای چوبه دار پس از ۲۱ سال

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در شهرستان سقز و با صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف پس از ۲۱ سال، یک فقره پرونده قتل منجر به رضایت و صلح و سازش شد.

بهادر اسدی اظهار کرد: در سال ۱۳۷۹و بر اثر نزاع دسته جمعی میان چند جوان سقزی، یک فقره قتل در این شهرستان اتفاق میافتد که پس از دستگیری قاتلین و طی مراحل دادرسی نهایتا رای قصاص آن‌ها در دادگاه کیفری استان و در سال ۱۳۹۲صادر شد.

وی افزود: در نهایت با ارجاع دادستان پرونده مذکور به شعبه ویژه شوراهای حل اختلاف شهرستان سقز جهت صلح و سازش ارجاع می شود که با تلاش‌های دلسوزانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم پرونده با اصلاح ذات البین مختومه شد.

اسدی اضافه کرد: با کمک خداوند متعال، این اولین پرونده قتل در سال جاری بود که با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شد و امیدواریم این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری مجددا شاهد مواردی مشابه باشیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شوند، یادآور شد: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.


منبع : ایسنا