تاریخ : 10:59 - 1400/01/24
کد خبر : 700596
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 اعتراض معلمان خرید خدماتی و حق‌التدریس به سخت‌تر شدن شرایط اشتغال/ حقوق خرید خدمتی‌ها ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌شود

اعتراض معلمان خرید خدماتی و حق‌التدریس به سخت‌تر شدن شرایط اشتغال/ حقوق خرید خدمتی‌ها ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌شود

معلمان خرید خدمتی می‌گویند: رساندن حقوق ما به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مژده نیست؛ بازهم نصف حقوق معلمان رسمی است.

معلمان خرید خدمتی و حق‌التدریس ، از شرایط نامناسب شغلی و حقوقی خود انتقاد دارند. این معلمان می‌گویند: دستمزد ما کمتر از نصف معلمان رسمی و کمتر از حداقل حقوق کارگری است.

معلمان حق‌التدریس با انتقاد از تاخیر واریز حق‌التدریسی‌ها می‌گویند: مبلغی که بعد از چندماه تاخیر به دست‌مان می‌رسد به شدت ناکافی‌ست و با آن نمی‌توانیم حتی کرایه خانه بپردازیم.

معلمان خرید خدمتی همچنین از اظهارات اخیر معاون وزارت آموزش و پرورش انتقاد کردند. روز گذشته، علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با بخش خبری صداوسیما درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات اظهار کرد: بر اساس قرارداد جدید از ابتدای سال تحصیلی جاری معلمان خرید خدمات حداقل حقوق قانون کار را دریافت خواهند کرد، مدیر مدرسه از طرف آموزش و پرورش تعیین می‌شود و موسس باید توانایی مالی کافی داشته باشد تا بتواند حقوق معلمان را مدیریت کند یعنی اینگونه نباشد که نتواند حقوق آنها را پرداخت کند.

وی افزود: بسیاری از مسائلی که تا سال‌های گذشته وجود داشت در سال جاری وجود نخواهد داشت و حقوق معلمان خرید خدمات به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد البته دریافتی آنها پس از کسورات قانونی خواهد بود در گذشته حقوق معلمان خرید خدمات ۷۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

با این حال، معلمان می‌گویند ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خیلی ناچیز است و حتی کمتر از نصف حقوق معلمان رسمی است. اگر این حقوق را به ما بپردازند بازهم مشکل داریم. بهتر است همسان‌سازی حقوق‌ها در بخش آموزش کشور را مدنظر قرار دهند و قانون بالادستیِ کار یکسان- مزد یکسان اجرایی شود.


منبع : ایلنا