تاریخ : 15:09 - 1400/01/24
کد خبر : 700608
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

واکنش مردم به مصوبه بسته معیشتی رمضان / شروط سنگین برای یک ماه یارانه

واکنش مردم به مصوبه بسته معیشتی رمضان / شروط سنگین برای یک ماه یارانه

برای پرداخت یارانه معیشتی ماه رمضان شرایط سختی اعلام شده که متقاضیان نسبت به این سخت‌گیری‌ها معترض هستند، آنها می‌گویند برای یارانه‌ای که مبلغ قابل توجهی ندارد این شروط خیلی زیاد است.

 قرار است به ۶۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران معیشی در ماه رمضان بسته معیشتی پرداخت شود. اما شرایط سختی برای مشمولان درنظر گرفته شده که موجب اعتراض و انتقاد متقاضیان این یارانه شده است.

این یارانه به خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان، دو واحد ملک، کسانی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱.۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد و افرادی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند تعلق نمی‌گیرد.

همچنین کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی، گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند و کسانی که یارانه معیشتی نمی‌گیرند مشمول نمی‌شوند.

برخی از مردم که تجربه دریافت نکردن یارانه‌های قبلی دارند از نحوه شناسایی مشمولان ناراضی هستند و می‌گویند که این یارانه نیز به کسانی که درآمدشان بالاست می‌رسد. بسیاری به شرایط سختی که برای مشمولان در نظر گرفته شده اعتراض دارند.

«مثل همیشه شامل اونهایی میشه که درآمدشون بالاتره.»

«حالا اینم بدن هیچ دردی را دوا نمیکند»

«این همه شرایط بااین مبلغ..»

«این همه شرط و شروط بخاطر کلا ۴۰هزار تومن؟ اینطوری میخواستین مارو به مقام انسانیت برسونید؟»

«چهل هزار تومان شرمنده مون کردین چقدرم شرط گذاشتن»

«این همه شرایط و بگیر و ببند همش برای چهل پنجاه هزار تومان،واقعا باید خون گریست»


منبع : تجارت نیوز