تاریخ : 13:40 - 1400/01/26
کد خبر : 700685
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

اختلاف دریافتی بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار در تامین اجتماعی شدت گرفته است

اختلاف دریافتی بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار در تامین اجتماعی شدت گرفته است

بازنشستگان کارگری می‌گویند در سال جدید اختلاف میان بازنشستگان همکار و غیرهمکار بیشتر شده است.

 یکی از اصلی‌ترین مطالبات کارگران بازنشسته، رفع اختلاف میان دریافتی بازنشستگان همکار و غیرهمکار است. بازنشستگان از سال ۹۹ تا امروز در همه مطالبه‌گری‌های خود این خواسته اصلی را مطرح کرده‌اند اما به نظر می‌رسد که تا کنون راه به جایی نبرده اند.

جمعی از بازنشستگان کارگری با بیان اینکه متناسب‌سازی در افزایش حقوق بازنشستگان منظور نشده از افزایش میزان اختلاف دریافتی خود با بازنشستگان همکار سازمان در فروردین ماه خبر دادند و گفتند: علیرغم درخواستهای مکرر نه تنها از فاصله موجود کاسته نشده بلکه مقایسه فیش‌های حقوقی نشان دهنده افزایش این فاصله است به گونه‌ای که اگر بین دو بازنشسته سال قبل یک میلیون تومان به فرض مثال فاصله بوده امسال این اختلاف به دو میلیون تومان رسیده است.

بازنشستگان با استناد به قانون تامین اجتماعی می‌گویند: اموال و دارایی‌های سازمان متعلق به بیمه شدگان است و هیچ گروهی نباید از این منابع به نفع خود برداشت کند؛ حال چرا کسانی که برای ما کار می‌کنند بیشتر از ما درآمد دارند؟

آن‌ها خواستار توجه به مطالبه‌ی رفع تبعیض در اصلاح فیش‌های حقوقی شدند و اعلام کردند امیدواریم در اردیبهشت از میزان اختلاف موجود کاسته شود.

 


منبع : ایلنا