تاریخ : 22:43 - 1400/01/26
کد خبر : 700694
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

۶ روش مفید برای بیدار شدن به موقع هنگام وعده سحری

۶ روش مفید برای بیدار شدن به موقع هنگام وعده سحری

برای بسیاری از افراد بیدار شدن به موقع از خواب برای خوردن سحری بسیار دشوار است که باید برخی نکات را در این خصوص رعایت کنند.

کارگر آنلاین |  بسیاری از افراد برای بیدار شدن از خواب قبل از اذان، برای خوردن وعده غذایی سحری که بدن در ساعات طولانی روزه داری ماه رمضان به آن نیاز دارد، با مشکل زیادی روبرو می‌شوند.

این امر به دلیل خواب نامنظم، تنبلی یا عدم توانایی عادت به بیدار شدن در این زمان است، اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را دنبال کرد تا روند بیدار شدن از خواب برای سحر را آسان کند.

وب سایت Daily Medical شش روش برشمرده که برای بیدار شدن در زمان وعده غذایی سحر بدون سختی می‌توان آن‌ها را دنبال کرد:

۱- نوشیدن آب

نوشیدن آب در زمان‌های عادی یکی از مهمترین عناصر سلامتی بخش بدن است؛ در ماه رمضان و در طول شب، نوشیدن آب یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ انرژی بدن است که به فرد کمک می‌کند تا به آسانی برای وعده سحری بیدار شود.

۶ روش مفید برای بیدار شدن به موقع هنگام وعده سحری

۲- استفاده از ساعت زنگ دار

برخی از افراد از ساعت زنگ دار برای بیدار شدن در هنگام سحر استفاده می‌کنند، اما اگر زنگ هشدار در کنار شما قرار بگیرد ممکن است این روش بی نتیجه باشد، زیرا ممکن است بدون اینکه متوجه ادامه خواب شوید آن را خاموش کنید.

بنابراین، کارشناسان توصیه می‌کنند که هنگام بیدار شدن، ساعت را در مکانی دور از دسترس خود قرار دهید تا مجبور شوید از تخت خود بلند شوید.

۳- ثبت وقایع روز گذشته

برای اینکه انگیزه بیدار شدن را داشته باشید، باید اهمیت خوردن سحری را به خود یادآوری کنید و میزان سختی را که به دلیل گرسنگی و تشنگی پس از یک شب تنبلی برای خوردن سحری متحمل شده اید را به خود یادآوری کنید.

۴- ورزش کردن

ورزش تأثیری جادویی روی بدن انسان دارد و اگر جزو کسانی هستید که برای خوردن وعده سحری به سختی از خواب بیدار می‌شوید، باید به محض باز کردن چشمان خود ورزش کنید، زیرا ورزش به افزایش جریان خون در بدن کمک می‌کند و بنابراین احساس نیاز به ادامه خواب را از بین می‌برد.

۶ روش مفید برای بیدار شدن به موقع هنگام وعده سحری

۵- نوشیدنی‌های کافئین دار

محرک‌هایی مانند چای و قهوه در احیای بدن، به ویژه ذهن نقش دارند و در صورت نیاز به فعالیت ذهنی، از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اما وقتی صحبت از خواب و بیدار شدن است، باید قبل از خواب میزان مصرف خود را کاهش دهید و پس از بیدار شدن برای فعال کردن بدن کمی از آن استفاده کنید.

۶- زود خوابیدن

از استفاده فناوری مدرن مانند تلفن‌های هوشمند خودداری کنید؛ زیرا ممکن است باعث بی خوابی و کمبود خواب شود ودر نتیجه بیدار شدن در زمان سحر دشوار شود.

شما باید ساعات خواب روزانه خود را در ساعات اولیه شب تنظیم کنید تا پس از خواب کافی بتوانید از خواب بیدار شوید.