تاریخ : 11:13 - 1400/01/28
کد خبر : 700743
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 بی‌اعتمادی سهامداران موجب نزول شاخص / نیاز اصلی بازار زمان و بازگشت اعتماد است

بی‌اعتمادی سهامداران موجب نزول شاخص / نیاز اصلی بازار زمان و بازگشت اعتماد است

بازار سهام همچنان درگیر صف‌های فروش با حجم زیادی است. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند شرایط بازار به گونه‌ای پیش رفته است که بی‌اعتمادی سهامداران یکی از عوامل روند نزولی بازار است.

بازار سهام در جریان معاملات امروز با افت شاخص همراه است و همچون هفته‌های گذشته بسیاری از نمادها در صف فروش قفل هستند. نمادهای بزرگ و کوچک با افزیش حجم عرضه همراه هستند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره مشکلات بازار اظهار کرد: مشکل بازار نوع فعالیت حقوقی‌ها و حمایت و تزریق نقدینگی از طرف صندوق‌ها نیست. بازارهای جهانی با افزایش قیمت همراه هستند و نرخ دلار به یک ثبات نسبی رسیده است اما بازار داخلی ما واکنشی به این فاکتورها نشان نمی‌دهد.

نصیرزاده با بیان اینکه نیاز اصلی بازار گذشت زمان است افزود: سازمان بورس با اعمال برخی از سیاست‌ها، تلاش‌هایی برای بهبود شرایط بازار انجام می‌دهد اما بحث اصلی آن است که هنوز اعتماد کامل سهامداران به بازار شکل نگرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه با توجه به نزول قیمت‌ها در بازار معتقد است روند نزولی قیمت‌ها باعث شده است قیمت‌ها در شرایط خوبی قرار بگیرند. بنابراین با توجه به تلاش‌های سازمان بورس و شرایط قیمتی سهم‌ها، پتانسیل بازار برای بازگشت به روند تعادلی افزایش یافته است.

او درباره واکنش بازار به اخبار و حواشی موثر در بازار اظهار کرد: بازار در مرحله‌ای قرار گرفته است که به اخبار و موارد مبهم وزن و واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهد. در سال‌های ۹۲ و ۹۳ شاهد آن بودیم که در طول مذاکرات و تصویب برجام، بازار به فاکتورهای مبهم واکنش‌های متعددی نشان داد.

سلمان نصیرزاده ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در بازار و وجود فاکتورهای موثر در ادامه راه معاملات، امیدوارم رفته رفته شرایط بازار بهبود پیدا کند.


منبع : تجارت نیوز