تاریخ : 15:35 - 1400/01/28
کد خبر : 700758
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

گرانی میوه‌ها را فاسد کرد / تقاضای بالای مردم برای پیاز و سیب زمینی

گرانی میوه‌ها را فاسد کرد / تقاضای بالای مردم برای پیاز و سیب زمینی

میوه فروشان می‌گویند گرانی میوه باعث شده که مردم اقلام ضروری همچون پیاز و سیب‌زمینی را بیشتر بخرند! نایب رئیس اتحادیه بارفروشان می‌گوید: میوه فروشان به اندازه مصرف مردم میوه می‌برند. در چند سال گذشته میوه‌ها را با سه خاور می‌بردند اما حالا براساس مصرف‌شان می‌برند.

 فروشندگان میوه می‌گویند مردم به خاطر گرانی میوه نمی‌خرند و ما هم مجبور هستیم به جای چند خاور میوه به اندازه نیاز روزانه آنها میوه بیاوریم. برخی دیگر معتقدند با افزایش قیمت‌ها این روزها اقلام ضروری همچون پیاز و سیب‌زمینی بیشتر فروش می‌رود!

نایب رئیس اتحادیه بارفروشان اما می‌گوید: میوه زیاد و ارزان شده است. آنقدر بار میوه در میادین زیاد است که بار روی دست بارفروشان مانده! هوا گرم شد و دیگر کسی سیب و پرتقال نمی‌خرد.

چرا میوه‌فروشان می‌گویند به خاطر گرانی مردم میوه نمی‌خرند؟ حسن صابری به تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهد: این‌ها موضوعاتی که رسانه‌ها می‌گویند. میوه در میدان گران نیست. هر بار سر مردم را به بهانه مختلف گرم می‌کنند. یک بار گرانی مرغ بار دیگر گرانی میوه.

اسفند ماه سال گذشته اکبر یاوری، عضو هیات مدیره بارفروشان گفته بود: « میوه روی دست بارفروشان ماند. بیش از پنج هزار تن میوه در میدان موجود است و کسی هم میوه نمی‌خرد.»

چقدر میوه برگشت می‌خورد؟
حال در سال ۱۴۰۰ چقدر میوه از مغازه‌ها به سمت میدان مرکزی بر می‌گردد؟ به گفته صابری، دیگر برگشت میوه از مغازه به سمت میدان مرکزی نداریم. میوه‌فروشان زرنگ شده‌اند و به اندازه مصرف مردم میوه می‌برند. در چند سال گذشته میوه‌ها را با سه خاور می‌بردند اما حالا براساس مصرف‌شان می‌برند. یک‌سری‌ها ۵۰ دونه و برخی‌های دیگر بیشتر.

این گفته‌های صابری مُهر تائیدی بر کاهش قدرت خرید مردم است.

سیب و پرتقال همچنان در مغازه‌ها گران است. قیمت سیب در میادین اصلی چقدر است؟ به گفته نایب رئیس اتحادیه بارفروشان، سیب به کمتر از ۱۰ هزار تومان رسیده است. مراسم‌های عروسی هم تعطیل شده است. همین باعث شده بسیاری از میوه‌ها فاسد شوند. آماری درباره میوه‌های داخل انبار نداریم اما بیشتر میوه‌هایی که در انبار هست دور ریز شده‌اند!


منبع : تجارت نیوز