تاریخ : 11:52 - 1400/02/01
کد خبر : 700971
سرویس خبری : حوادث
 

 آتش‌زدن خانه برای گرفتن «بله»

آتش‌زدن خانه برای گرفتن «بله»

شرور سابقه‌دار افغانستانی که قصد داشت با تهدید و آتش‌زدن خانه، دختر جوان ایرانی را مجبور به ازدواج با خودش کند، دستگیر شد.

مدتی قبل خانواده دختر جوانی در کرمان راهی اداره پلیس شدند و از شروری سابقه‌دار معروف به «خرس» شکایت کردند. دختر جوان به مأموران گفت: مدتی قبل این مرد به خواستگاری من آمد اما به‌دلیل اینکه او را می‌شناختم و می‌دانستم که یک شرور سابقه‌دار است، به او جواب منفی دادم. با این حال او دست‌بردار نبود و تهدید می‌کرد که اگر تن به ازدواج با او ندهم، مرا به قتل می‌رساند.

شاکی ادامه داد: تهدیدهای این مرد تمامی نداشت. او با حضور مقابل خانه‌مان عربده‌کشی می‌کرد و می‌گفت که اگر به خواسته‌اش نرسد، همه اعضای خانواده‌ام را به قتل می‌رساند. وی حتی مدتی بعد خانه برادرم را آتش زد تا مجبورم کند که به خواستگاری‌اش جواب مثبت بدهم اما من تصمیم گرفتم از او شکایت کنم و از پلیس کمک بگیرم.

با شکایت دختر جوان و خانواده‌اش بررسی‌ها در این پرونده آغاز شد. تحقیقات نشان می‌داد که متهم جوانی افغانی‌الاصل و متولد شهر کرمان و 30ساله است که پیش از این نیز اتهامات زیادی از قبیل ایجاد رعب و وحشت، عربده‌کشی، نزاع و درگیری، تهدید به قتل، آدم‌ربایی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، قدرت‌نمایی با سلاح در فضای مجازی، ایراد خسارت به اموال و اخلال در نظم عمومی در پرونده‌اش داشته است. او حتی پیش از این نیز به جرم شرارت و درگیری دستگیر و زندانی شده بود.

با صدور دستور بازداشت این مرد، مأموران موفق شدند مخفیگاه او را در حاشیه شهر کرمان شناسایی و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کنند.

سرهنگ مهدی پورامینایی، فرمانده انتظامی کرمان با بیان این خبر گفت: متهم به لحاظ جثه بزرگی که دارد، لقب خرس را برای ایجاد رعب و وحشت برای خود برگزیده بود و مأموران در مخفیگاه او در حاشیه شهر کرمان تعدادی سلاح سرد و آلات و ادوات مجرمانه کشف کردند و تحقیقات از این مرد ادامه دارد.


منبع : همشهری