تاریخ : 18:58 - 1400/02/01
کد خبر : 700997
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبرخوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی از تغییر جدید در حقوق ها

خبرخوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی از تغییر جدید در حقوق ها

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: جلسات مختلفی درباره صدور احکام جدید بازنشستگان داشتیم تا نواقص احکام رفع شود و امیدوارم با پرداخت حقوق اردیبهشت، اشتباه‌های قبلی رفع شده باشد

علی‌اصغر بیات رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: مرداد سال ۹۹ اولین مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد. بعد از آن مهرماه سال ۹۹ مجدد متناسب سازی را انجام داد و مبلغ متناسب سازی حدود ۷۹ درصد شد.

وی با اشاره یه اینکه بین حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی تبعیض ایجاد شد، گفت: درنهایت با پیگیری‌های مکرری که داشتیم، توانستیم ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را دریافت کنیم و با دریافت این مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مجدد اجرا شود.

بیات تصریح کرد: اسفند ۹۹ مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت علی‌الحساب پرداخت شد و بعد از آن مصوب شد که با پرداخت حقوق فروردین، ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ اعمال شود و پس از افزایش سالانه متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شود

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: ۲۰ فروردین امسال که احکام بازنشستگان بر روی سایت نمایش داده شد، اعتراضاتی در خصوص این احکام از سوی بازنشستگان صورت گرفت و بعد از بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که این مشکل از سوی سازمان تامین اجتماعی است. عددی که برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و افزایش سالیانه در نظر گرفته بودیم، توسط سازمان تامین اجتماعی کنار گذاشته شد، اما  مسئولان سازمان را متقاعد کردیم که اشتباه کرده اند.