تاریخ : 15:06 - 1400/02/02
کد خبر : 701018
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوسفند ۱۰۰ هزار تومان

نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوسفند ۱۰۰ هزار تومان

مجتبی عالی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور گفت: با توجه به نرخ دام زنده، قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوسفند ۱۰۰ هزار تومان است.

مجتبی عالی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور ، از کمبود نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: هم اکنون دامداران با کمبود نهاده‌های دامی روبه‌رو هستند که با آغاز بهار جای این امیدواری است که درصدی دام‌های کوچک در مرتع چرا کنند.

او افزود: با توجه به کمبود نهاده‌های دامی، اتحادیه با معاونت امور دام وزارت جهاد نامه نگاری کرده است، چرا که دامداران بخشی از نهاده را از بازار آزاد خریداری می‌کنند.

عالی قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۷ هزار تومان و کنجاله سویا را ۱۰ هزار تومان اعلام کرد.

التهاب بازار گوشت ارتباطی به دامدار ندارد
مدیر عامل اتحادیه دامداران متوسط قیمت دام سبک را ۵۵ هزار تومان و دام سبک را ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۹۰ هزار تومان و گوشت گوسفند ۱۰۰ هزار تومان است که متاسفانه عوامل دلال و واسطه با نرخ‌های بالاتری اقدام به عرضه گوشت در بازار می‌کنند که این موضوع هیچ ارتباطی به تولیدکننده ندارد.

او در پایان نرخ هر کیلو شیرخام در بازار آزاد را ۶ تا ۷ هزار تومان و قیمت مصوب خرید شیرخام از دامداران را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش فروش شیرمحلی، بخشی از محصول تولیدی در بازار آزاد معامله می‌شود‌.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان