تاریخ : 08:58 - 1400/02/18
کد خبر : 701760
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت با ۴۴۷,۰۰۰ تومان افزایش، ۹,۳۴۷,۹۰۰ معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت با ۴۴۷,۰۰۰ تومان افزایش، ۹,۳۴۷,۹۰۰ معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

دنیای اقتصاد درباره آینده بازار طلا نوشت: افزایش قیمت دلار در روز انتهایی هفته موجب شد که سکه امامی نیز در مسیر صعودی قرار بگیرد روز پنج‌شنبه، فلز گرانبهای داخلی ۲۴۰ هزار تومان افزایش قیمت را ثبت کرد و به بهای ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. سکه امامی با وجود این رشد در هفته گذشته ۵/ ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. تحلیلگران فنی باور دارند سکه تا زمانی که سطح ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را حفظ کرده است، در معرض افت بیشتر قرار نخواهد گرفت. برای افزایش قیمت نیز فلز گرانبهای داخلی نیاز به شکست سطح ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی دارد.

یکی از عواملی که می‌تواند قیمت سکه را طی روزهای آتی تحت‌تاثیر قرار دهد. افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی است. طلای جهانی در انتهای هفته گذشته مرز حساس هزار و ۸۰۰ دلاری را شکست.

نزول شاخص دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق قرضه که از اوج این هفته عقب مانده‌اند، قیمت طلا را تقویت کرد. همچنین ممکن است نگرانی‌های روزافزون در مورد مساله‌دار شدن تورم جهانی در ماه‌های آینده، خرید طلا و نقره را به‌عنوان یک پناهگاه در برابر فشارهای جدی تورمی تقویت کند.

قیمت طلا پس از یک ماه نوسان در زیر سطح ۱۸۰۰ دلاری روز پنج‌شنبه شاهد صعود قدرتمندی بود و توانست به بالای این سطح دست یابد. روند صعودی اونس طلا در روز بعد نیز ادامه یافت و درساعت ۲۰روز جمعه به وقت تهران از ۱۸۳۰ دلار عبور کرده بود که بالا‌ترین قیمت طی ۱۰ هفته گذشته را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین عواملی که باعث رشد قیمت طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار شد، کاهش ارزش شاخص دلار و همچنین بازده ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده بود. علاوه بر سقوط ارزش دلار، افزایش روزافزون انتظارات تورمی همراه با بهبود اقتصادی نیز باعث شد طلا در مسیر افزایشی شدت بگیرد. رشد قیمت طلا در حالی است که آمارهای بیکاری هفتگی در آمریکا به پایین‌ترین رقم ۱۳ ماه گذشته رسیده و این نشان‌دهنده تداوم حرکت اقتصاد این کشور در مسیر ترمیم است.

 


منبع : تجارت نیوز