تاریخ : 12:54 - 1400/02/18
کد خبر : 701786
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

شما هم روی بدن خود موهای خیلی بلند دارید؟/ دلیل آن چیست؟

شما هم روی بدن خود موهای خیلی بلند دارید؟/ دلیل آن چیست؟

در بین موهای زائد بدن گاهی اوقات موهایی ظاهر می شوند که از موهای دیگر بلندتر هستند که دلیل آن می تواند عوامل ژنتیکی و هورمونی باشد.

این اتفاقات برای بسیاری از ما رخ داده است. زمانی که گردن خود را می خارانیم و یا بازو های خود را لمس می کنیم، ناگهان متوجه یک موی سفید نازک و بسیار بلند می شویم که انگار یک شبه روی بدن ما روییده است.

موی بلند بدن
دلیل رویش موهای زائد خیلی بلند در بدن

اگرچه بسیاری از ما این تجربه را داشته ایم اما هیچ مفهوم خاصی برای مو های بلند که روی بدن پیدا می شود، وجود ندارد. اگرچه تئوری های مختلفی هستند که بعضی از عوامل را بررسی می کنند.

متخصصان این گونه توضیح می دهند که این موهای تکی بسیار بلند که به صورت غیر طبیعی ظاهر می شوند، بر اثر عوامل ژنتیکی و هورمونی ایجاد شده اند و باعث می شوند که بعضی از موهای خاص بلند تر از موهای دیگر باشند.

فولیکول های مو در بعضی از قسمت ها به صورت رندم و شانسی انتخاب می شوند و وارد مرحله ای از رشد می گردند که طول بیشتری خواهند داشت و در نتیجه این فولیکول به تنهایی زمان بیشتری برای رشد دارد و بلند تر می شود.

موهای زائد بلند

نوسانات هورمونی که در قسمت های مختلف بدن مثل چانه پیشانی و بینی رخ می دهد، می تواند عاملی برای رشد غیر طبیعی موها باشد. اگر این موها شما را اذیت می کنند ، متخصصان پوست پیشنهاد می کنند که با موچین آن ها را بردارید و به راحتی از شر آن ها خلاص شوید.

بعضی از ما که ناگهان متوجه این موهای بلند در بدن خود می شویم، از آن ها می ترسیم اما این تصور خود ما است که این موها یک شبه به وجود آمده اند. این نوع مو ها بسیار نازک هستند و شبیه به رنگ پوست می باشند، آن ها مدت ها روی پوست وجود داشتند اما متوجه آن ها نبودید و در نتیجه بدون این که ببینیدشان ، شروع به رشد کردند.


منبع : نمناک