تاریخ : 05:17 - 1400/02/19
کد خبر : 701811
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبرخوش برای  کارمندان و ۸۸ هزار معام /حق جدید تصویب شد

خبرخوش برای کارمندان و ۸۸ هزار معام /حق جدید تصویب شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نشست امروز خود با رئیس دیوان عدالت اداری و وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: با تصمیم مشترک امروز وزارت آموزش و پرورش و دیوان عدالت اداری مقرر شد حق مرزی ۸۸ هزار معلم احیا شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس: حق مرزی ۸۸ هزار معلم احیا خواهد شدمحمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز خود با رئیس و معاون دیوان عدالت اداری، عنوان کرد: حق مرزی شهرهای مرزی کارکنان دولت برابر مصوبه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری لغو شده بود که ۸۸ هزار معلم شامل این مسئله در آموزش و پرورش می‌شوند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته با نشستی که امروز با رئیس دیوان عدالت اداری و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد نهایتا مقرر شد وزارت آموزش و پرورش تقاضای بررسی مجدد احکام قانون خدمات کشور را داشته باشد تا شهرهای مرزی شامل مناطق کمتر توسعه تلقی شوند و حق مرزی برای کارکنان دولت محاسبه شود.

وی یادآور شد: این مهم نیازمند این است که ریاست دیوان عدالت اداری و قضات هیأت عمومی دیوان، نامه وزارت آموزش و پرورش در خصوص ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را بپذیرند و نسبت به اصلاح آن اقدام شود و حق مرزی از احکام کارمندان دولت حذف نشود.

وحیدی ادامه داد: بنابراین حق مرزی کارکنان دولت و معلمانی که در شهرهای زاهدان، بجنورد، اردبیل  و .... که مرکز ۱۸ استان را شامل می‌شوند، حذف نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: همچنین مقرر شد فردا(یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه) در صحن علنی مجلس و کمیسیون آموزش نامه‌ای در جهت حمایت نمایندگان از تصمیم دیوان عدالت اداری مبنی بر تجدید نظر در لغو حق مرکز مرزی ۱۸ استان  تدوین تا این مهم زودتر نهایی شود.