تاریخ : 08:00 - 1400/02/19
کد خبر : 701829
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

چه زمانی گرفتار موج پنجم کرونا خواهیم شد

چه زمانی گرفتار موج پنجم کرونا خواهیم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: زمانی دچار پیک جدید کرونا می‌شویم که افرادی که مستعد ابتلاء به عفونت هستند در معرض ویروس قرار بگیرند.

بابک عشرتی، در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که شب گذشته روی آنتن رفت، افزود: ما زمانی دچار پیک جدید کرونا می‌شویم که افرادی که مستعد ابتلاء به عفونت هستند در معرض ویروس قرار بگیرند و در نتیجه به عفونت مبتلا می‌شوند و زمانی که یک دفعه این اتفاق بیافتد دچار موج جدید می‌شویم.

وی گفت: در موج چهارم به دلیل عید نوروز و سفرهایی که انجام شد، بسیاری از افراد مستعدی که در معرض عفونت قرار نداشتند در این شرایط وارد شدند و موج چهارم ایجاد شد.

عشرتی ادامه داد: اگر قرار باشد پوشش واکسن تا زمانی که مقرر شده به یک حد قابل قبول نرسد و افراد مستعد عفونت وجود داشته باشند، امکان پیک پنجم وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با گذشت زمان احتمال وقوع موج‌ها کمتر می‌شود ولی هیچ وقت این احتمال صفر نمی‌شود بنابراین هنوز این خطر برای ما وجود دارد که وارد پیک پنجم شویم.

وی افزود: جهش‌ها در قالب احتمال حرکت می‌کنند و احتمال اینکه یک جهش عجیب اتفاق بیافتد که ویروس از بین برود کم است و معمولاً جهش‌ها یک سیر زمانی را طی می‌کنند و در این سیر به ما فرصت می‌دهند که بتوانیم با واکسن علیه آنها اقداماتی را انجام دهیم.


منبع : مهر