تاریخ : 16:44 - 1400/02/24
کد خبر : 702121
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

پبش‌بینی قیمت خودرو بعد از ماه رمضان / خط تولید پژو پارس متوقف شد؟

پبش‌بینی قیمت خودرو بعد از ماه رمضان / خط تولید پژو پارس متوقف شد؟

زمزمه‌ها در بازار خودرو از توقف خط تولید پژو پارس حکایت دارد. یک فعال بازار خودرو می‌گوید: با توجه به افزایش قیمت دلار، انواع خودرو دو تا سه میلیون تومان گران شده اما قیمت پژو پارس نسبت به هفته گذشته شش میلیون تومان بالا رفته است! به گفته او، قیمت خودروها هفته آینده اندکی نوسان افزایشی دارد.

زمزمه‌ها در بازار خودرو از توقف خط تولید پژو پارس حکایت دارد. همین امر باعث شد که پژو پارس در بازار نسبت به دیگر خودروها گران‌تر فروخته شود. یک مقام آگاه به تجارت‌نیوز گفت: خط تولید پژو پارس متوقف نشده بلکه ظرفیت تولید این خودرو کاهش پیدا کرده است. خوشبختانه با وجود کاهش تولید، خودروسازان به تعهدها عمل می‌کنند و تاخیری در تحویل خودروها وجود ندارد.

یک فعال بازار خودرو درباره وضعیت قیمت خودروها پس از سه هفته تعطیلی گفت: قیمت انواع خودرو دو تا سه میلیون تومان گران شده است اما فروش پژو پارس سفید نسبت به گذشته کمتر است و قیمت این مدل خودرو حدود شش میلیون تومان گران شده است.

فیروز نادری اظهار کرد: چنانچه قیمت دلار بعد از ماه رمضان روند صعودی داشته باشد، ممکن است قیمت انواع خودرو هم گران شود. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو بعد از ماه رمضان اندکی نوسان افزایشی داشته باشد.

به گفته او، طبق آمارهای استخراج شده از کانال فروشندگان خودرو قیمت ۲۰۶ تیپ دو نسبت به هفته گذشته با سه میلیون تومان افزایش با قیمت ۲۰۱ میلیون تومان فروخته می‌شود. تیبا هم با افزایش دو میلیون تومانی با قیمت ۱۳۴ میلیون تومان داد و ستد شد. قیمت پراید اما تغییری نکرد و با قیمت ۱۱۴ میلیون تومان فروخته شد.

چندی پیش، سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت به باشگاه خبرنگاران گفته بود: «به جز خودروهایی مثل کوئیک که با قیمت بازار متعادل شده‌اند در اغلب خودرو‌ها شرکت‌ها در حال زیان دادن هستند. امروز ایران خودرو مجبور به کاهش تیراژ تولید پژو پارس شده است، چرا که روی هر خودرو پژو پارس حدود ۳۰ میلیون تومان ضرر می‌دهد.» به گفته فروشندگان خودرو همین اظهار نظر واکنش منفی در بازار داشت و باعث افزایش قیمت این خودرو شده است!


منبع : تجارت نیوز