تاریخ : 06:57 - 1400/02/25
کد خبر : 702131
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبرخوش/واکسن پولی بزنید+محل تزریق

خبرخوش/واکسن پولی بزنید+محل تزریق

مدیرعامل انجمن کار آفرینان و سرمایه گذاران کیش از دریافت مجوز یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا برای کیش خبر داد.

جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا عصر روز چهارشنبه ٢٢ اردیبهشت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از اعضا انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران جزیره کیش با محوریت خرید واکسن کرونا برگزار شد.

مدیرعامل انجمن کار آفرینان و سرمایه گذاران کیش در این جلسه گفت: دولت روشی برای توزیع واکسن در کشور دارد و چون در کشور ما زمانبندی این موضوع نسبت به سایر کشورها عقب‌تر بود بسیاری از هموطنان ما تصمیم گرفتند که برای انجام واکسیناسیون به خارج از کشور سفر کنند که همیًن امر انگیزه‌ای را ایجاد کرد تا در کیش اینکار انجام شود و با مجوزی که از سوی دولت صادر شد به سرعت پیگیری‌های لازم انجام شد.

وی با بیان سه هدف عمده برای انجام این فعالیت تصریح کرد: هدف اول ما این بود که اگر بتوانیم تعدادی واکسن در جزیره کیش برای افرادی که در قالب تورهای سلامت به کیش سفر می‌کنند تهیه کنیم بار دولت را تا حدودی کاهش داده و یک هدف عام برای کشور و دولت را در پیش گرفته ایم.

هدف دوم ما معطوف به ایرانیانی بود که فقط برای تزریق واکسن به خارج از کشور سفر می‌کردند که با این کار ازخروج ارز از کشور جلوگیری یه عمل خواهد آمد.

سومین و مهم ترین هدف ما این بود که  با این کار موجب رونق گردشگری و تورهای سلامت درکیش شویم.

وی ادامه داد: شرکت مدیفارم کیش به لحاظ صلاحیت حرفه‌ای در این کار انتخاب و در گام اول مجوز تهیه  ۱ میلیون دوزواکسن آستارزنکا از کشور ترکیه گرفته شد و پس از آن مجوز وزارت بهداشت با همکاری و مساعدت دکتر آهنگران دریافت شد که  با این مرحله امتیاز ویژه‌ای برای واردات این تعداد واکسن در اختیار داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این مورد که چند بحث برای توزیع واکسن در جزیره کیش وجود دارد گفت: مجوزها در این خصوص دریافت شده  است و باید منابع مالی تامین و سپس ضمانت نامه های لازم برای ارسال این محموله به جزیره کیش و اعمال مدیریت توزیع آن در منطقه صادر شود.

سعید پورعلی چگونگی نام نویسی گردشگران علاقمند به دریافت واکسن از طریق سفر به کیش مقوله بعدی است که باید مباحثی چون قیمت گذاری،هماهنگی با بخش‌های گردشگری متقاضی و مشارکت با برخی از مجموعه‌هایی که در این امر همراهی خواهند کرد را مشخص کرد.

وی گفت: عملیات اجرایی در جزیره  مرحله آخر است که باید  در بعضی موارد ورود پیدا کرده و آمادگی لازم  را داشته باشیم که در هر دوصورت. واکسیناسیون محلی و ویژه ساکنان و یا ارائه خدمات واکسیناسیون به گردشگران  آمادگی اجرایی آن را داشته باشیم .

وی افزود: بحث تضامین مالی باید به صورت جدی دنبال شود و برای انجام فعالیت‌هایی در این خصوص تیم‌های مختلفی تشکیل شود.

ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واردات واکسن کرونا به جزیره کیش اتفاق خوبی است که علاوه برآرامش خاطر هموطنان و حفظ سلامت آنها موجب تقویت گردشگری سلامت هم خواهد بود.

وی افزود: این محموله در دو مرحله و به تعداد ۵۰۰ هزار دوز در هر مرتبه وارد کیش می شود که برآورد مالی در حدود ۲۶۰ میلیارد تومانداشته و هفته آینده در خصوص تامین مالی برای تهیه این مبلغ با یکی از بانک‌ها رایزنی‌هایی خواهد شد.

آخوندی همچنین عنوان کرد: می‌توان از محل پیش فروش و پیش ثبت نام بخشی از هزینه اجرای طرح  را پیش دریافت کرد.


منبع : منیبان