تاریخ : 07:36 - 1400/02/25
کد خبر : 702140
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

سیگنال‌های مهم بورس امروز ۲۵ اردیبهشت / اخبار احتمالا اثر گذار بر بازار سرمایه

سیگنال‌های مهم بورس امروز ۲۵ اردیبهشت / اخبار احتمالا اثر گذار بر بازار سرمایه

هفته گذشته بازار سرمایه روندی مثبت و متعادل را گذراند باید دید این هفته چه سیگنال‌هایی بازار را تحت‌تاثیر قرار می ‌دهد.

در روزهای پایانی هفته‌ای که گذشت شاخص کل روندی صعودی در پیش گرفت اما نمادهای کوچک بازار همچنان در صف فروش قفل بودند، با توجه به شرایط بازار هم اکثر کارشناسان معتقدند این هفته نیز بازار روندی متعادل خواهد داشت. اما چه اخباری بازار سهام امروز را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد:

_ در پی ریزش بیت‌کوین تا محدوده ۴۷ هزار دلار کلیت بازار رمزارزها ریزش کرد اما دیروز بیت‌کوین دوباره کانال ۵۰ هزار دلار را پس گرفت و بازار مثبت شد.

_ زمزمه‌ها در بازار خودرو از توقف خط تولید پژو پارس حکایت دارد. یک فعال بازار خودرو می‌گوید: با توجه به افزایش قیمت دلار، انواع خودرو دو تا سه میلیون تومان گران شده اما قیمت پژو پارس نسبت به هفته گذشته شش میلیون تومان بالا رفته است به گفته او، قیمت خودروها هفته آینده اندکی نوسان افزایشی دارد.

_ دلار در هفته گذشته به ۲۱ هزار و ۶۱۳ هزار تومان رسید. در طول این هفته دلار ۴٫۶ درصد رشد کرد همچنین طلا با رشد حدود سه درصدی به نرخ ۹۶۸ هزار تومان رسید.


_ به گفته دبیر انجمن قطعه‌سازان، ایران‌خودرو در سال ۹۹ ، ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان کرد و قیمت‌‌گذاری دستوری عامل اصلی زیان‌ده بودن صنعت خودروسازی کشور است. ایران‌خودرو به طور متوسط روی هر خودرو ۳۶ میلیون تومان و سایپا ۱۰ میلیون تومان زیان داده‌‌ است.

_ در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ صندوق‌های دولتی با کاهش قیمتی همراه شدند .دارایکم ۶٫۱ درصد کاهش و پالایش یکم سه درصد افت را ثبت کردند.

_سخنگوی سازمان غذا و دارو می‌گوید: در خرداد امیدواریم با تحقق وعده‌هایی که داده شده، بیش از ۷ الی ۱۰ میلیون واکسن را وارد کشور کنیم.

_ دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در چهارمین رویداد افتتاح طرح‌های این محدوده ها، بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری سهمی ۹۹ درصدی داشته است.

_ در ادامه مذاکرات در خصوص برجام، مذاکره‌کننده چین با عراقچی دیدار کرد در ادامه رایزنی‌ها در وین، عصر روز جمعه دیداری دوجانبه میان روسای هیأت‌های چین و ایران انجام گرفت. در این نشست که در محل اقامت سید عباس عراقچی رییس هیأت مذاکره‌کننده ایران برگزار شد، طرفین به بحث و بررسی وضعیت گفت‌وگوها و برخی موضوعات حائز اهمیت پرداختند.
_ دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از مشکل جدی این صنعت در تامین مواد اولیه خبر داد و گفت: حتی اگر کاهش نرخ ارز استمرار داشته باشد و قیمت جهانی مواد اولیه از جمله محصولات پتروشیمی و فولاد نیز کاهش یابد و بر مواد اولیه تولید داخل اثر مثبت بگذارد، با توجه به افزایش ۳۹ درصدی دستمزد و تابعیت بازار از عرضه و تقاضا، نمی‌تواند تاثیر چشمگیری بر قیمت محصولات داشته باشد.
_سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در جریان معاملات هفته گذشته ۲٫۹۲ درصد تغییر را نسبت به هفته گذشته ثبت کرد و در مجموع ۲۹۴ هزار تومان افزایش قیمتی را تجربه کرد.
_ بر اساس معاملات صورت گرفته در بورس کالا، شرکت صنایع ملی مس ایران در هفته سوم اردیبهشت ماه سال جاری موفق به کسب درآمد ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی شد.


منبع : تجارت نیوز