تاریخ : 10:49 - 1400/02/28
کد خبر : 702357
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 تولید واکسن کرونا در ماه‌های آینده+جزئیات

تولید واکسن کرونا در ماه‌های آینده+جزئیات

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ضمن اعلام جزئیات تولید واکسن کرونا در ماه‌های آینده گفت: دغدغه اصلی ما واکسیناسیون عمومی مردم است.

محمد مخبر در حاشیه مراسم «شکرانه راه‌اندازی ۲۲۰ هزار شغل» گفت: برای راه‌اندازی ۸۵ هزار طرح با ۲۲۰ هزار شغل که امروز مراسم شکرانه آن را برگزار می‌کنیم، توسط بنیاد برکت ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۳۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردیم، گفت: این تعداد شغل‌ها ۳۰ درصد اشتغال کشور بوده که ۲۲۰ هزار شغل در بنیاد برکت ایجاد شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تأکید بر اینکه در سال جاری قرار است ۱۰۰ هزار طرح اشتغال ایجاد شود، گفت: برای این تعداد طرح ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مخبر ادامه داد: سال گذشته ۵۰ درصد اشتغال ایجاد شده به حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: امروز شاهد رونمایی از سه سامانه‌ای هستیم که راه‌اندازی آن از سال گذشته آغاز شده که یکی از آنها سامانه «همدلی برکت» است و بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری ایجاد شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار داشت: از طریق این سامانه تلاش می‌کنیم تا مردم بتوانند هبه و قرض‌الحسنه اشتغال خرد و خانگی را برای مردم فراهم کنند.

مخبر تأکید کرد: هر اندازه در این سامانه از سوی مردم مشارکت شود، ستاد اجرایی فرمان امام دو برابر آن را سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سال جاری در دستور کار داریم، آن است که ۳۰ هزار نفر را به روستاها برگردانیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خصوص تولید واکسن نیز گفت: تا پایان اردیبهشت یک میلیون دوز واکسن آماده می‌شود و در خرداد ماه نیز سه تا سه و نیم میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد.

مخبر ادامه داد: این تعداد واکسن در تیرماه به ۱۲ میلیون دوز در ماه می‌رسد و در شهریور ماه ۲۰ تا ۲۵ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم مطالعات بالینی واکسن از هفته گذشته آغاز شده و ۲۰ هزار نفر تزریق واکسن را انجام می‌دهند، افزود: پس از اعلام نتایج تزریق واکسن، واکسیناسیون عمومی را خواهیم داشت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خصوص صادرات گفت: کشورهای مختلفی درخواست واکسن از ما داشتند اما تا زمانی که کشور بی‌نیاز و واکسیناسیون عمومی انجام نشود، به صادرات فکر نخواهیم کرد.

مخبر با اشاره به اینکه در حال حاضر به هیچ وجه به صادرات واکسن فکر نمی‌کنیم، گفت: دغدغه ما واکسیناسیون عمومی مردم خودمان است، در تولید انبوه واکسن به نقطه قابل قبولی رسیده‌ایم و ۳۰۰ هزار دوز واکسن آماده داریم.


منبع : مهر