تاریخ : 15:54 - 1397/04/10
کد خبر : 70246
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

منتظر خاموشی چند ساعته و پیاپی برق باشید

منتظر خاموشی چند ساعته و پیاپی برق باشید

در حالی که اوج مصرف برق 6 هزار مگاوات افزایش یافته و تدابیر دولت برای گذر از خاموشی و بحران آن بیشتر شده، اما هنوز مردم وضعیت کسری برق را باور ندارند و تصمیمی جدی برای کنترل مصرف خود ندارند.

به گزارش کارگرانلاین،، نقطه اوج مصرف برق در اولین روز هفته با 6 هزار مگاوات افزایش نسبت به روز جمعه به بالای 54 هزار و 502 مگاوات رسید و این عدد نشان می‌دهد که یک گام جدی دیگری برای خاموشی‌های پی در پی و چند ساعته برداشته‌ایم.

اگر چه به گفته مسوولان دولتی و وزارت نیرو تدابیر دولت برای گذر از خاموشی و بحران آن بیشتر شده و حتی وزیر کشور را بر آن داشته استانداران سراسر کشور را به خط کرده و مکلف به پیگیری صرفه‌جویی و نظارت بر نحوه مصرف آب و برق در دستگاه‌های اجرایی کند.

هرچند وزیر نیرو با اعلام خبری مبنی بر اینکه در هیات وزیران مصوب شده تا تعرفه برق سازمان‌های دولتی در سراسر کشور در ساعت‌های اوج بار 20 درصد افزایش پیدا کند، اما به نظر می‌رسد سازمان‌های دولتی بدون هیچ واهمه‌ای از افزایش تعرفه برق همچنان به روند افزایشی مصرف خود ادامه می‌دهند.
بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، استانداران سراسر کشور به ویژه استاندار تهران مکلف به کاهش 20 درصدی در مصرف آب و 10 درصدی در مصرف برق، نسبت به مدت مشابه سال قبل شدند و صراحتا نیز اعلام شد که در صورت نیاز به اختیارات بیشتر کلیه اختیارات لازم جهت اجرایی کردن این امر به استانداران محول می‌شود و مقرر شد در صورت عدم رعایت صرفه جویی در دستگاه‌ها ، استانداران نسبت به قطع آب و برق آن‌ها اقدام کنند.
علاوه بر این نیز قرار شد تا برنامه‌ای در راستای تنظیم ساعت کار کارکنان دستگاه‌ها در تهران به منظور کمک به صرفه‌جویی و بهره‌وری هر چه بیشتر و طرح آن در هیئت دولت تنظیم شود.
شرکت توانیر در چندین نوبت اطلاعیه‌هایی در مورد صرفه جویی مشترکان منتشر و اعلام کرده که با توجه به افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم درکشور، مصرف برق به گونه‌ای چشم‌گیر و کم‌سابقه طی روزهای اخیر افزایش یافته است، بی‌تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.
از این رو لازم و ضروری است که همگان با صرفه جویی در مصرف آب و برق در این هوای گرم تابستان شرایطی را به‌وجود آوریم که دچار خاموشی نشویم تا ایام پیک را بدون هیچ مشکل خاصی پشت سر بگذاریم.

پس اگر مردم در مصرف برقِ بخش خانگی، 10 درصد صرفه جویی و کاهش مصرف در ساعات پیک (12 تا 17) و (20 تا 23) داشته باشند، تابستان امسال را بدون خاموشی سپری خواهیم کرد.

اما آمار جدید از میزان مصرف و جهش 6 هزار مگاواتی مصرف برق در کشور نشان می دهد که مردم هنوز کسری 6 هزار مگاواتی برق را جدی نگرفته‌اند، پس باید منتظر خاموشی‌های چند ساعته و هر روزه خود باشند.

منبع: فارس

بیشتر بخوانید:

لیست جنجالی دریافت کنندگان دلار 4200 تومانی بالاخره منتشر شد

 

هشدار تند جهانگیری به آمریکایی ها

 

خبری خوش درباره سهام عدالت