تاریخ : 08:54 - 1400/03/04
کد خبر : 702723
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 شوریعالی تامین اجتماعی احیا شود/ عکس یادگاری با کارگران دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند

شوریعالی تامین اجتماعی احیا شود/ عکس یادگاری با کارگران دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند

مشاور کانون عالی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگان ساختمانی سراسر کشور گفت: عکس یادگاری دردی و کلی گویی دردی از کارگران درمان نمی‌کند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیست و هشتمین روز از خرداد ماه برگزار و کلیدار آینده پاستور مشخص خواهد شد. در این میان اگرچه رسیدگی و توجه به مطالبات و دغدغه‌های کارگران از اهمیت زیادی برخوردار است اما توجه به این موضوع در دوران پاندمی ویروس کرونا، دوچندان شده است. 

به اعتقاد اسعد صالحی؛ براساس آمار و ارقام منتشر شده، حدود ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و بسیاری از کارگران نیز تحت پوشش بیمه نیستند. گروه‌های کارگری، جمعیت قابل توجهی از کشور را تشکیل می‌دهند. لذا آرای کارگران همواره در تمامی انتخابات کشور موثر است و انتخابات پیش‌رو یعنی سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نیز از این امر مستثنا نخواهد بود. 

به گفته رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی تامین نیاز کارگران ساختمانی کشور، مسئولان تشکل‌های کارگری به عنوان نماینده قانونی کارگران باید مطالبات خود مثل تعیین مزد عادلانه، قرارداد دائم در مشاغل با ماهیت مستمر، کنترل تورم، افزایش کمیت و کیفیت تشکل‌های کارگری، احیای شورایعالی تامین اجتماعی، تحقق سه‌جانبه‌گرایی واقعی در روابط کار، حذف کارگرنماها و کارفرمایان از تشکل‌های کارگری، حدف انحصارگرایی در تشکل‌های کارگری و دیگر درخواست‌ها و مطالبات خود را به صورت رسمی منتشر کنند تا نامزدهای انتخاباتی نسبت به مطالبات آن‌ها، آگاهی داشته باشند. 

صالحی تصریح کرد: تمامی سیاستمداران سعی در اقناع مردم دارند تا بتوانند حداکثر آرا را کسب کنند. برخی از نامزدها به خانه کارگران یا نماینده‌های آنان می‌آیند اما چنین عملی صرفا نباید مبنای انتخاب کارگران قرار گیرد. من بازهم تاکید می‌کنم، مطالبات جامعه کارگری باید اصل باشد و مسائل قومی نباید عاملی برای انتخاب گزینه مدنظر باشد. 

او ادامه داد: از کارگران و مسئولان تشکل‌های کارگری سراسر کشور درخواست می‌کنم تا تمامی برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری را به طور کامل مطالعه کنند و به نامزدی رای دهند که تامین کننده مطالبات به حق و بر زمین مانده کارگران باشد. صحبت بدون عمل و عکس یادگاری گرفتن با کارگران، دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند. از کاندیداهای ریاست جمهوری نیز تقاضا دارم از کلی‌گویی پرهیز کنند و مسائل و مطالبات جامعه کارگری را به صورت ریز تشریح و موضع خود را نسبت به آن بیان کنند تا کارگران بتوانند فردی را انتخاب کنند که به فکر مستضعفان است.


منبع : ایلنا