تاریخ : 06:38 - 1400/03/15
کد خبر : 703354
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شوک شهردای تهران به بازنشستگان تامین اجتماعی

شوک شهردای تهران به بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، آخرین وضعیت بدهی‌ شهرداری تهران به این سازمان را اعلام کرد.

مصطفی سالاری در گفت‌وگو با  تسنیم درباره آخرین رایزنی‌ها و جلسات برای اخذ بدهی‌های شهرداری تهران به این سازمان اظهار کرد: این موضوع همچنان در دستور کار است و البته پرداخت حق بیمه هیچ وقت تمامی ندارد.

وی افزود: به هر حال بر اساس مقررات و قوانین شهرداری و حتی سایر سازمان‌ها و بخش‌ها باید ماهیانه به طور مستمر پرداخت‌هایی را به سازمان تامین اجتماعی در قالب حق بیمه داشته باشند و این فرآیند ادامه دارد.

سالاری درباره میزان بدهی‌ شهرداری به تأمین اجتماعی و نحوه ‌آن گفت: در ارتباط با میزان این بدهی اسناد و مدارکی وجود دارد و البته تفاهمنامه جدیدی را با شهرداری درباره نحوه و فرآیند پرداخت بدهی‌های گذشته در چارچوبی به تأمین اجتماعی داشته‌ایم اما هنوز این مسئله روی کاغذ بوده و عملیاتی نشده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سؤال که عدم پرداخت بدهی‌ها کوتاهی از شهرداری بوده یا خیر گفت: ان‌شاءالله کوتاهی از دو طرف نبوده باشد و هرچه سریعتر انجام شود؛ امیدواریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری و دولت دوازدهم، این بدهی‌ها از سوی شهرداری تهران به تأمین اجتماعی پرداخت شود و یکی از بخش‌های پرداختی از طریق تهاتر است.

حامد شمس رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون در تاریخ 20 بهمن 99 بدهی شهرداری را به تأمین اجتماعی 6 هزار میلیارد تومان عنوان کرده بود اما با فاصله اندکئ، شکرالله بنار مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری در تاریخ 25 آذر 99 رقم بدهی شهرداری تهران به تامین اجتماعی را 1400  میلیارد تومان اعلام کرد.

با وجود این تناقض آماری، هنوز هیچ مسئولی از تأمین اجتماعی و شهرداری در این زمینه رقم دقیقی را اعلام نکرده است این در حالیست که بنا بر اعلام مسئولان شهری به دلیل عدم اعتبارات، بدهی‌ شهرداری به تأمین اجتماعی پرداخت نشده است.