تاریخ : 06:27 - 1400/03/20
کد خبر : 703703
سرویس خبری : حوادث
 

علت فرود اضطراری پرواز تهران - کیش چه بود؟

علت فرود اضطراری پرواز تهران - کیش چه بود؟

علت فرود اضطراری پرواز تهران - کیش چه بود؟برخلاف برخی ادعاهای مطرح‌شده درباره فرود اضطراری یکی از پروازهای امروز تهران - کیش، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرد: انفجاری در کار نبود و پس از فرود اضطراری به دلیل نقص فنی موتور، مسافران با هواپیمایی جایگزین به کیش رفتند.

برخلاف برخی ادعاهای مطرح‌شده درباره فرود اضطراری یکی از پروازهای امروز تهران - کیش، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرد: انفجاری در کار نبود و پس از فرود اضطراری به دلیل نقص فنی موتور، مسافران با هواپیمایی جایگزین به کیش رفتند.

 

شامگاه چهارشنبه کلیپی در فضای مجازی منتشر شد و برخی رسانه‌ها ادعا کردند یکی از پروازهای عصر دیروز تهران - کیش به دلیل انفجار در موتور هواپیما به تهران بازگشته است.

 

حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره گفت: برخلاف ادعای مطرح‌شده انفجاری در کار نبود. شخصا در فرودگاه مهرآباد حاضر شدم و با خلبان گفت‌وگو کردم.

 

وی افزود: بر اساس اظهارات مطرح‌شده از سوی خلبان پرواز شماره ۶۹۸۴، هواپیمای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت ۱۹‌:۳۰ که از تهران به مقصد کیش پرواز کرده با نقص فنی در موتور شماره یک مواجه شد و خلبان تصمیم گرفت به دلیل افزایش حرارت این موتور به تهران بازگردد.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه این پرواز منجر به بروز حادثه‌ای نشد، افزود: خلبان با موفقیت فرود اضطراری را در فرودگاه مهرآباد انجام داد و پس از مدتی تاخیر، مسافران با هواپیمایی جایگزین به کیش پرواز کردند.

 

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه این پرواز حدود ۷۸ مسافر  و ۹ خدمه پروازی داشت، گفت: موتور این هواپیما هم اکنون در حال بازبینی است

 

منبع: ایسنا