تاریخ : 11:19 - 1400/03/23
کد خبر : 703951
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 تحلیل بورس امروز ۲۳ خرداد / کدام گروه‌ها بعد از انتخابات متعادل می‌شوند؟

تحلیل بورس امروز ۲۳ خرداد / کدام گروه‌ها بعد از انتخابات متعادل می‌شوند؟

یک کارشناس بازار درباره وضعیت بورس گفت: نقدشوندگی که شاخصه اصلی در بازار سرمایه است مدتی است در بازار وجود ندارد و سرمایه‌های سهامداران قفل در صف‌ فروش است.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه گروه‌های بانکی،فلزی و فولادی با افت قیمت همراه شدند و بیشترین تاثیر منفی را در روند بازار گذاشتند. دیگر گروه‌های بورسی هم امروز با وجود تعادل در صف‌های فروش اما معاملات مثبتی را ندارند و شاخص کل در یک ساعت ابتدایی بازار امروز چهار هزار واحد افت را تجربه کرد. امروز ارزش معاملات تا ساعت ۱۱ و در شروع نیمه دوم بازار همچنان یک هزار میلیارد تومان بود و نسبت به روز گذشته افت قابل توجهی را داشت.

ایمان رئیسی،کارشناس بازار سرمایه در تشریح وضعیت بورس به تجارت‌نیوز گفت: نقدشوندگی که شاخصه اصلی در بازار سرمایه است مدتی است در بازار وجود ندارد و سرمایه‌های سهامداران قفل در صف‌ فروش است. باید توجه داشت تا زمانی که برای نقدشوندگی در بازار تلاشی صورت نگیرد رود نامتعادل و منفی بازار ادامه‌دار خواهد بود.

رئیسی در بخش دیگری درباره همین موضوع گفت: به نظر می‌رسد در یک ماه آینده سهم‌هایی که قفل در صف فروش هستند و با کاهش قیمت مواجه شده‌اند معاملاتشان تا حد خوبی روان شود و بازار نسبتا متعادل به کار خودش ادامه بدهد و بازار مثبت شود.

این کارشناس بورس در تحلیل گروه‌های پیش‌رو در بازار گفت: اگر در بازار گروهی بخواهند رشد قابل توجهی را داشته باشند نمادهای فلزی و پتروشیمی هستند و دلیل روند صعودی آنها هم افزایش نرخ‌های جهانی است اما اگر بخواهیم دلایل داخلی موثر در رشد این گروه ‌ها را به حساب بیاوریم باید به این موضوع اشاره کنیم که دولت‌ها در شروع کارشان تلاش مضاعفی در جهت ثابت نگه داشتن نرخ دلار می‌کنند و به جهت انکه درآمد دلاری برای این گروه‌ها متصور نیستیم و تقاضا در خرید دلار هم در بازار باعث کاهش قیمت دلار نمی‌شود این گروه‌ها از روند خوبی برخوردار خواهند بود.


منبع : تجارت نیوز