تاریخ : 14:24 - 1400/03/23
کد خبر : 703971
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

رقیب دنا و شاهین سایپا از راه رسید

رقیب دنا و شاهین سایپا از راه رسید

بر اساس تصویر منتشر شده در وبسایت رسمی شرکت خودروسازی فردا، مشخص است که تولید سدان جدید FMC ۵۱۱ در کارخانه سمنان این شرکت خصوصی آغاز شده است.

 در ابتدای خرداد ۱۴۰۰ شرکت خودروسازی فردا رسما از خودروی FMC ۵۱۱ رونمایی کرد. این خودرو که در جایگاه یک سدان کلاس B پلاس به بازار کشور معرفی شده است.محمدرضا آریان نژاد مدیر بازاریابی فردا موتورز در حاشیه رونمایی از خودروی "فردا ۵۱۱ " در جمع خبرنگاران محصول جدید این شرکت را یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای کلاس B دانست که با توجه به امکانات به‌روز، کیفیت مناسب و طراحی مدرن قرار است جای خالی یک سدان باکیفیت را در بازار پر کند.

وی درباره چرایی انتخاب این محصول افزود: نیاز بازار را به‌طور کامل رصد کرده ایم، در این سگمنت خودرو سدانی با امکانات رفاهی خودروی ۵۱۱ فرداموتورز و در این رده قیمتی برای مصرف‌کنندگان موجود نبود و به همین دلیل، فرداموتورز با بررسی جمیع عوامل، سدان ۵۱۱ را انتخاب کرد.

پس از معرفی رسمی ۵۱۱، خودروسازی فردا فروش فوری این سدان جدید را با قیمت قطعی و به صورت محدود آغاز کرد و پس از اتمام ظرفیت اولیه، پیش فروش ۱۲۰ روزه FMC ۵۱۱ را با قیمت قطعی اعلام کرد.

بر اساس بخشنامه فروش قیمت این خودرو ۴۲۹ میلیون تومان است که در شرایط فروش جدید فروش "فردا ۵۱۱ " نیمی از این رقم در ابتدا دریافت می شود. همچنین هزینه هایی مانند شماره گذاری، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث و … در قیمت ۴۲۹ میلیون تومانی این خودرو لحاظ شده و نیاز به پرداختی دیگری از سوی خریدار نیست.

حال در کمتر از یک ماه شاهد هستیم که این شرکت خصوصی خط تولید FMC ۵۱۱ را راه اندازی کرد و با توجه به تصویر منتشر شده، تعدادی از این سدان جدید بازار را مونتاژ کرده است.

گفته می شود که در آینده نزدیک شماره گذاری ۵۱۱ آغاز می شود و سری اول این سدان اتوماتیک در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

فردا ۵۱۱ به‌عنوان جدیدترین محصول فردا موتورز با طول ۴.۴ متر، عرض ۱.۷ متر و ارتفاع ۱.۵ متر، سدانی در ابعاد متوسط است.

این خودرو ازنظر ابعادی در کلاس دیگر رقبایش مانند دنا پلاس اتوماتیک ایران خودرو و شاهین سایپا در بازار ایران جای می‌گیرد ضمن آنکه با در اختیار داشتن فاصله محوری ۲.۵ متر می‌تواند فضای کافی برای ۵ سرنشین را فراهم کند.