تاریخ : 17:39 - 1400/03/23
کد خبر : 703992
سرویس خبری : اجتماعی
 

سوءمدیریت اوحدی نمایان شد/تجمع جانبازان مقابل ساختمان بنیاد شهید

سوءمدیریت اوحدی نمایان شد/تجمع جانبازان مقابل ساختمان بنیاد شهید

صبح امروز تعدادی از جانبازان دوران دفاع مقدس در اعتراض به پرداخت نشدن برخی از معوقاتشان مقابل ساختمان بنیاد شهید و امورایثارگران تجمع کردند.

صبح امروز تعدادی از جانبازان دوران دفاع مقدس در اعتراض به پرداخت نشدن برخی از معوقاتشان مقابل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تجمع کردند.

مواردی که موجب شده بود آنها دست به چنین اقدامی بزنند اجرا نشدن ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگری و نیز پرداخت نشدن حق پرستاری‌شان بود.

در ماده ۳۸ قانون جامع آمده است: «حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل در دستگاههای موضوع ماده (۲) این قانون که به صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذیصالح نظیر نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسالمی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسالمی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری اسالمی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا بر اثر ترور شهید، مفقوداالثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی گردیده‌اند. طبق مقررات، همطراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.»

یکی از جانبازان حاضر در این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اعلام کرد: «علی رغم اینکه چند سالی از مصوب شدن این قانون می‌گذرد، اما بنیاد شهید و امور ایثارگران، اقدامی برای اجرای آن نکرده است. ما از طریق نیروهای مسلح هم پیگیر شدیم که گفتند هزینه پرداختی توسط ما محاسبه شده، اما بنیاد آن را پرداخت نکرده است. 

همچنین بحث حق پرستاری که شامل برخی از جانبازان می‌شود هم برای عده‌ای اجرا شده اما برای عده‌ای اجرا نمی‌شود. این هزینه برای جانبازانی است که به علت مجروحیت‌هایی که دارند یا شرایط خاص‌شان باید برای انجام کارهای روزانه از شخص دیگری کمک بگیرند که حقوق آنها از طریق همین حق پرستاری پرداخت می‌شود. حال آنکه با پرداخت نشدن آن ما مستاصل شده‌ایم.» 

محمود پاکدل، معاون تعاون بنیاد شهید در جمع آنها حضور پیدا کرد تا به مشکلاتشان رسیدگی کند، اما جانبازان که تعدادشان به ده‌ها نفر می‌رسید، خواهان صحبت با سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بودند.

حاجی‌آبادی رییس روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد: «تجمع دقایقی قبل پایان یافت و سرانجام با حضور اوحدی در ساختمان بنیاد شهید تعدادی از این افراد به نمایندگی از بقیه جانبازان به گفت‌وگو با رییس و معاون تعاون بنیاد شهید نشستند.»

گفتنی است دقایقی پیش این جلسه ۹۰ دقیقه‌ای پایان یافت. رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع این جانبازان اعلام کرد: در خصوص معوقات ماده ۳۸، احکام جانبازان بزرگوار زیر پوشش، باید توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر می‌شد که این احکام هفته گذشته از سوی ستاد کل در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت تنظیم و تلفیق این احکام و حجم آنها تأکید کرد: حداکثر تا پایان مردادماه معوقات ماده ۳۸ به عزیزانی که مشمول این ماده قرار گرفته‌اند، پرداخت خواهد شد.

همچنین جانبازان سؤالاتی در مورد بند «ز» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۰، موضوع واگذاری خودرو به‌ صورت اقساطی، تسهیلات مسکن و ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و همچنین حق پرستاری مطرح کردند که رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیحات و پاسخ‌های لازم را به این عزیزان ارائه کرد.

در پایان، جانبازان حاضر در این نشست ضمن ابراز محبت و تشکر از رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پشتیبانی خود را از سیاست‌های و رویکرد جهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کردند.


منبع : فارس