تاریخ : 11:24 - 1400/03/26
کد خبر : 704215
سرویس خبری : حوادث
 

 انتقام‌جویی در فضای مجازی

انتقام‌جویی در فضای مجازی

فردی که با ایجاد یک صفحه جعلی در اینستاگرام اقدام به ایجاد مزاحمت برای یکی از اقوام خود کرده بود، دستگیر شد.

فردی که با ایجاد یک صفحه جعلی در اینستاگرام اقدام به ایجاد مزاحمت برای یکی از اقوام خود کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتای غرب استان تهران عنوان کرد: زنی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار الفاظ نامناسب در شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد مزاحمت دارد. پس از طرح این شکایت رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران ادامه داد: پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با انجام بررسی و تحقیقات پلیسی و جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در بازجویی اولیه انجام‌شده، مشخص شد که متهم به دلیل مشکلات خانوادگی که قبلا با شاکی در محیط خانوادگی داشته، اقدام به ایجاد مزاحمت علیه او در فضای مجازی کرده است که در نهایت متهم اظهار پشیمانی کرده و در ادامه پرونده به همراه مستندات و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.


منبع : شرق