تاریخ : 11:06 - 1400/03/29
کد خبر : 704454
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 تحلیل بورس امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / سهامداران خرد تا دو هفته آینده منتظر بمانند

تحلیل بورس امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / سهامداران خرد تا دو هفته آینده منتظر بمانند

بازار سرمایه امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ با رشد نمادهای شاخص‌ساز به خصوص گروه بانکی مواجه شد. و شاخص کل هم بر خلاف روزهای گذشته امروز با روندی مثبت مواجه شد.

امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰، بازار سرمایه واکنش مثبتی را از خود نشان داد و شاخص کل بورس در نیمه اول معاملات با هشت هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۵۵ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات در نیمه اول معاملات به یک هزار میلیارد تومان رسید و رشد قابل توجهی را ثبت نکرد.

عمده نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس روندی مثبتی را می‌گذرانند و نمادهای کوچک بازار هم با وجود روند منفی اما با تعادل نسبی همراه هستند.

محمد خبری‌زاده، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بورس امروز گفت: با وجود به انتها رسیدن انتخابات و نزدیک شدن به نتیجه آن اما ابهام در بازار بسیار بالا رفته است و فقط باید استراتژی انتظار را در پیش بگیریم و منتظر برنامه‌های اجرایی کاندید منتخب باشیم.

وی گفت: سیاست‌های داخلی و خارجی رئیس جمهور منتخب، مشخص کننده راه آینده بورس و دیگر بازارها است. به طور مثال در بازار ارز شاهد تحرکات نوسانی هستیم و روند مشخصی در آن وجود ندارد اما در کوتاه مدت برنامه‌های دولت جدید مشخص می‌شود و ابهامات هم تا حد زیادی برطرف می‌شوند.

خبری‌زاده در پیشنهاد به سهامداران خرد بازار سرمایه گفت: در حال حاضر و با توجه به وضعیت موجود بهتر است سهامداران رفتار هیجانی از خود نشان ندهند و عجله‌ای برای خرید و فروش سهم‌های خود نداشته باشند تا زمانی که وضعیت برجام و مذاکرات با توجه به تعویق سه هفته‌ای که در آن افتاده است مشخص شود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر دلار بر بازار سرمایه گفت: دلار قطعا تا دو هفته آینده سیگنال‌های مهمی را به بورس می‌دهد ولی در حال حاضر انتظار چنین سیگنالی را نباید داشته باشیم زیرا روند مذاکرات برجام نامشخص است.


منبع : تجارت نیوز