تاریخ : 17:43 - 1400/04/02
کد خبر : 704847
سرویس خبری : حوادث
 

کلاهبرداری ۱۲ میلیاردی تاجر قلابی در ارومیه

کلاهبرداری ۱۲ میلیاردی تاجر قلابی در ارومیه

جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی که در فضای مجازی خود را یک تاجر سرشناس معرفی و از مردم ۱۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ ایرج حسن خانی  در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وصول چندین مورد شکایت مردمی درخصوص کلاهبرداری فردی از آنها در فضای مجازی در شهرستان  ارومیه ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های فنی و اطلاعاتی انجام شده در نهایت مشخص شد، فردی با معرفی خود به عنوان تجار معروف و سرشناس و با استفاده از چک های سفید امضای مسروقه؛ اقدام به خرید مقدار زیادی از کالا به ارزش ۱۲ میلیارد ریال کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی به سرنخ هایی از مخفیگاه متهم رسیده و پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش طی یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ۴ مورد کلاهبرداری به روش خرید اینترنتی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال از ۴ نفر با استفاده از چک های سرقتی و جعل امضا، اعتراف کرد.

سرهنگ حسن خانی در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: افرادی که با این روش از آنها کلاهبرداری شده است، می توانند برای پیگیری پرونده خود به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری  پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی مراجعه کنند.