تاریخ : 14:01 - 1400/04/03
کد خبر : 704896
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

دنا پلاس توربو چند؟ / اختلاف ۲۴۰میلیونی کارخانه و بازار آزاد؟

دنا پلاس توربو چند؟ / اختلاف ۲۴۰میلیونی کارخانه و بازار آزاد؟

قیمت دناپلاس توربو در بازار آزاد بیش از ۳۸۲ میلیون تومان است. اما قیمت دنا پلاس در طرح پیش فروش ایران خودرو ۱۴۲ میلیون تومان عنوان شده است. این یعنی اختلاف ۲۴۰ میلیون تومانی قیمت دنا پلاس در بازار آزاد و کارخانه. 

امروز سایت پیش فروش ایران‌خودرو ثبت‌نام برای فروش دو خودرو را آغاز کرده است. یکی سورن پلاس که قیمت اولیه آن در این طرح ۱۰۲ میلیون تومان عنوان شده و دیگری دنا پلاس توروبو شارژ دستی که قیمت آن ۱۴۲ میلیون تومان است.

این طرح از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شده است و ایران خودرو مدعی است که افرادی که در قرعه‌کشی برنده شوند می‌توانند با واریز ۱۰۰ میلیون تومان یکی از این دو خودرو را ثبت‌نام کنند و باقی مبلغ را موقع دریافت خودرو پرداخت کنند.

یکی از این دو خودرو، دنا پلاس توربو شارژ دستی است که قیمت آن در این طرح ۱۴۲ میلیون تومان عنوان شده است. اما بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که قیمت آن در بازار آزاد بیش از ۳۸۲ میلیون تومان است.

طرح فروش دنا پلاس و سورن در حالی مطرح شده که هنوز خودروهای پیش‌فروش شده ماه‌های نخست امسال به مشتریان داده نشده و این وضعیت برای خیلی از مشتریان آشناست. با این حال خودروسازان اصرار دارند که می‌توانند برای وعده‌های جدید از مردم پول دریافت کنند.

از طرف دیگر یکی از شروط این پیش فروش این است که از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف پرداخت نخواهد شد. یعنی اگر فردی ثبت‌نام کند و به هر دلیلی -مانند طولانی شدن روند تحویل خودرو – بخواهد انصراف دهد خودروسازان خود را متعهد به پرداخت سود نمی‌دانند و نهایتا پول اولیه را پرداخت می‌کنند.

با این وجود، همچنان طرح‌های پیش فروش خودرو متقاضیان زیادی دارد و دلیل آن اختلاف قیمت بالای خودروهای پیش فروش شده با بازار آزاد است.


منبع : تجارت نیوز