تاریخ : 10:00 - 1397/08/06
کد خبر : 70892
سرویس خبری : گوناگون
 

 خواسته تشکل‌های کارگری از وزیر کار "ترمیم دستمزد" است

عضو هیئت‌مدیره کانون شورا‌های اسلامی کار :

خواسته تشکل‌های کارگری از وزیر کار "ترمیم دستمزد" است

عضو هیئت‌مدیره کانون شورا‌های اسلامی کار با بیان اینکه خواسته تشکل‌های کارگری از وزیر کار ترمیم دستمزد است، گفت: بعد از اینکه نامه‌نگاری‌ها در حد وزارتخانه بی‌نتیجه ماند تشکلات کارگری اقدام به نگارش نامه برای رئیس‌جمهور داشتند.

کارگر آنلاین : احسان سهرابی در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز جلسه رای اعتماد وزیر کار در مجلس بوده، یکی از خواسته‌های ما این است به سرعت مسئله "ترمیم دستمزد" رسیدگی شود. ما قبل از این نیز به کرات از مقام‌های مختلف درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار داشته‌ایم تا بتوانیم دستمزد کارگران را متناسب هزینه‌های جاری خانواده بالا ببریم، اما متأسفانه به نامه‌های انجمن‌های کارگری توجهی نشان داده نشده است.

عضو هیئت مدیره کانون شورا‌های اسلامی کار افزود: بعد از اینکه نامه‌نگاری‌ها در حد وزارتخانه بی‌نتیجه ماند، تشکلات کارگری اقدام به نگارش نامه برای رئیس‌جمهور داشتند که این نامه هم تا‌کنون بدون پاسخ باقی‌مانده است. 

وی تأکید کرد: برای ما جای پرسش دارد که چرا برای کسانی که تابع قوانین استخدام کشوری هستند، ترمیم دستمزد صورت می‌گیرد، اما برای کارگران این خواسته مورد توجه قرار گرفته نمی‌شود؟ 

عضو هیئت مدیره کانون شورا‌های اسلامی کار عنوان کرد: کارگران از وزیر بعدی کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواهان ایجاد امنیت شغلی هستند و این مسئله یکی از موضوعاتی است که حتی در سازمان جهانی کار نیز به آن توجه شده است.