تاریخ : 15:12 - 1397/08/21
کد خبر : 71117
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

حکم عباس آخوندی لغو شد+سند

حکم عباس آخوندی لغو شد+سند

وزیر راه و شهرسازی حکم وزیر مستعفی راه و شهرسازی در خصوص تعلیق پروانه اشتغال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را لغو کرد.

به گزارش کارگر آنلاین،7مهرماه امسال وزیر مستعفی راه و شهرسازی در نامه ای به معاون خود در امور مسکن و ساختمان دستور تعلیق پروانه اشتغال به کار فرج الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان را به دلیل عدم پایبندی به قانون و بی توجهی به دستورات وزیر راه و شهرسازی را داد. بر این اساس نیز پروانه اشتغال وی لغو شد و در ادامه  رجبی به دیوارن عدالت اداری در خصوص غیرقانونی بودن این اقدام وزیر مستعفی شکایت کرد.

این در حالی است که وزیر تازه وارد راه و شهرسازی پس از حدود 45 روز به همان معاون آخوندی یعنی حامد مظاهریان دستور داده که تعلیق پروانه اشتغال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور لغو شود.

به نظر می رسد اجرای دستور وزیر راه برای لغو تعلیق پروانه اشتغال رئیس سازمان مهندسی ساختمان دارای ایرادهای حقوقی است.

مشاور آخوندی: او در حوزه مسکن کاری نکرد

 

 

مقداد همتی در خصوص عملکرد آخوندی در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: فردی که در حوزه مسکن هیچ عملکردی نداشته است، اصلاً قابل نقد نیست. کسی که در طول پنج سال وزارت هیچ کاری برای مسکن نکرده است را چگونه می‌توان نقد کرد؟

وی ادامه داد: عملکرد مَسکنیِ آخوندی تقریباً هیچ بود و مسکن مهر را نتوانست در طول پنج سال وزارت خود تکمیل کند؛ بنابراین فعالیت‌های آخوندی امکان قضاوت ندارد.

این کارشناس بازار مسکن افزود: تنها کاری که آخوندی در حوزه مسکن کرد، این بود که نام شرکت «عمران و بهسازی شهری ایران» را به شرکت «بازآفرینی شهری» تبدیل کرد؛ وی حتی در حوزه بازآفرینی شهری نیز نه به صورت کلان و نه به صورت پروژه‌محور اقدامی انجام نداد.

همتی تصریح کرد: آخوندی در حوزه شهرسازی هم علی‌رغم انتقادات و مخالفت‌هایش با قالیباف و نجفی، نتوانست هیچ چارچوب و قاعده‌ای در خصوص شهرسازی در کلانشهر تهران بخصوص در زمینه تراکم و بازآفرینی شهری انجام دهد. با این حال معلوم نیست آخوندی با این کارنامه تقریباً هیچ در وزارت راه و شهرسازی، می خواهد شهردار تهران شود.

وی با بیان اینکه آخوندی مدعی است که نظریه‌پرداز است، گفت: یکی از این نظریه‌های آخوندی، عدم مداخله نهادها در اقتصاد است که بارها در زمینه آن اظهارنظر کرده است اما اولین قراردادی که آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی امضا کرد، واگذاری پروژه‌ آزادراه تهران ـ شمال به یکی از کلان نهادها بود.

این کارشناس بازار مسکن تأکید کرد: اگر آخوندی اعتقاد به مداخله دولت در ساخت و ساز ندارد یا می‌گوید با طرح مسکن مهر مخالف است، چرا با ساخت مسکن اجتماعی در شهرهای جدید، از بودجه شرکت عمران شهرهای جدید مخالفت نکرد؟

وی با تأکید بر اینکه نظریه‌پردازی‌های آخوندی با عملکردش متفاوت است، اظهار داشت: نظریه‌پردازی‌های آخوندی کاملاً انتزاعی است چون هیچ‌گاه کار اجرایی و عملیاتی نکرده و نحوه تعامل با مردم را نمی‌داند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی دولت دهم با بیان اینکه آخوندی در این سال‌ها تنها در طبقه پانزدهم وزارت راه و شهرسازی مستقر بود و دستور صادر می‌کرد، گفت: اینکه این دستورات انجام شود یا خیر، برایش مهم نبود.

همتی درباره یکی دیگر از تفاوت‌های عملکرد آخوندی با نظراتش خاطرنشان کرد: وی همواره با تزریق پول پرقدرت بانک مرکزی در مسکن مهر مخالف بود اما خودش اولین نفری بود که از پول پرقدرت برای صندوق پس‌انداز مسکن یکم استفاده کرد.