تاریخ : 16:28 - 1397/08/28
کد خبر : 71221
سرویس خبری : ورزشی
 

جایزه کاملا پرسپولیسی در انتظار فوتبال ایران!

جایزه کاملا پرسپولیسی در انتظار فوتبال ایران!

بعد از کمک به ۴ برنده بهترین بازیکن آسیا، حالا بیرانوند فرصت دارد تا با نام پرسپولیس عنوان بهترین بازیکن قاره را بدست بیاورد.

به گزارش کارگرآنلاین، یکی از افتخارات باشگاه پرسپولیس در کنار جام‌های ارزشمند، بازیکنان بزرگی است که در این تیم ستاره شدند و به جایزه مرد سال فوتبال آسیا رسیدند. علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی، همگی قبل و بعد از حضور در فوتبال اروپا پیراهن پرسپولیس را پوشیدند و خداداد عزیزی هم دقیقا همان سالی جایزه مرد سال آسیا را برد که به عنوان یار کمکی در جام باشگاه‌های آسیا برای پرسپولیس بازی می‌کرد. این ۴ نفر و به خصوص سه نفر اول، همیشه افتخار پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شوند اما یک نکته مشترک، درباره همه آن‌ها وجود دارد. اینکه هیچکدام، زمان گرفتن این جایزه بازیکن پرسپولیس محسوب نمی‌شدند.

علی دایی تا سال ۱۳۷۴، در پرسپولیس بازی می‌کرد و در این تیم، به یکی از بزرگترین ستاره‌های فوتبال آسیا تبدیل شد اما زمانی جایزه مرد سال آسیا را گرفت که تازه از بایرن جدا شده و پیراهن هرتابرلین را می‌پوشید. مهدی مهدوی‌کیا، قبل از ۲۰ سالگی تبدیل به بازیکن ثابت پرسپولیس شد و از این تیم به هامبورگ رفت. مهدوی‌کیا هم زمان گرفتن جایزه مرد سال آسیا، بازیکن هامبورگ بود. علی کریمی، دیگر پرسپولیسی است که با درخشش در این تیم به تیم ملی رسید اما او هم جایزه مرد سال آسیا را به عنوان بازیکن الاهلی برد. عجیب‌ترین نمونه البته خداداد عزیزی است. عزیزی جام باشگاه‌های آسیا در سال ۱۹۹۶، به عنوان یار کمکی در برای پرسپولیس بازی می‌کرد و با درخشش در این تیم و جام ملت‌های آسیا، جایزه بهترین بازیکن سال قاره را گرفت. با این حال او زمان گرفتن جایزه، بازیکن بهمن محسوب می‌شد!

دایی، مهدوی‌کیا و کریمی، هر سه ستاره شدن‌شان را مدیون باشگاه پرسپولیس هستند. عزیزی هم بدون درخشش در جام باشگاه‌های آسیا با پرسپولیس، به جایزه مرد سال قاره نمی‌رسید.  پرسپولیسی‌ها، این بار می‌توانند کسب جایزه بازیکن سال آسیا توسط یکی از بازیکنان فعلی تیم را جشن بگیرند. بیرانوند تمام فصل پیش عضو پرسپولیس بوده و در تمام مسابقات باشگاهی، با پیراهن این تیم به میدان رفته و درخشیده است. شاهکار او در جام جهانی هم، زمان عضویتش در پرسپولیس رقم خورد. تا زمان برگزاری مراسم بهترین بازیکن سال آسیا بیرانوند بازیکن پرسپولیس خواهد ماند و در صورت کسب جایزه، افتخاری جدید برای این باشگاه بدست می‌آورد. این بار، یک پرسپولیس می‌تواند در زمان پوشیدن پیراهن این تیم، مرد سال آسیا شود.
منبع: وب سایت برنامه نود