تاریخ : 16:14 - 1397/11/10
کد خبر : 72159
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 ‌توانایی اتمام پروژه‌های مسکن مهر را نداریم

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

‌توانایی اتمام پروژه‌های مسکن مهر را نداریم

گروه استان‌ها ـ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه این وزارتخانه به تنهایی قادر به حل مشکلات پروژه‌های مسکن مهر نیست گفت:‌ اتمام پروژه‌های مسکن مهر به بسیج همگانی نیاز دارد.

به گزارش کارگرانلاین، احمد اصغری مهرآبادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان گیلان اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی بدون کمک دستگاه‌های ذیربط و استانداری‌ها و بدون تشکیل یک بسیج همگانی برای رفع مشکلات، قادر به اتمام پروژه‌های مسکن مهر نیست.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به تأکیدات رئیس‌ جمهور مبنی بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر در پایان سال 98 عنوان کرد: بر اساس تعهداتی که بر عهده این وزارت‌خانه گذاشته شده است سعی داریم با تجمیع همه منابع و ظرفیت‌های موجود زمینه اتمام این طرح‌ها را فراهم کنیم.
 
اصغری مهرآبادی انجام سفرهای استانی برای پیگیری روند ساخت پروژه‌های مسکن مهر کشور را برای رفع موانع موجود بسیار راهگشا اعلام کرد و ابراز داشت: بر اساس دستور وزارت راه و شهرسازی در خلال انجام این سفرها ضمن برطرف کردن معضلات، زمان‌بندی لازم برای اتمام طرح‌ها صورتجلسه می‌‌شود.
 
مصوبه کمیسیون تلفیق برای تکمیل مسکن مهر
وی دسته‌بندی کردن مشکلات و استفاده مؤثر از ظرفیت‌های استانداری‌ها برای اتمام به موقع پروژه‌های مسکن مهر را مورد تأکید قرار داد و افزود: در چند استانی که در سفرهای اخیر مورد بازدید قرار گرفت شاهد بودیم با کمک استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی پیشرفت خوبی در اجرای پروژه‌ها ایجاد شد.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اجرای سریع پروژه‌های بدون معارض مسکن مهر در سراسر کشور را متذکر شد و خاطرنشان کرد: در مورد پروژه‌هایی که مشکلاتی در این حیطه دارند، هم با رئیس مجلس و هم دستگاه‌های ذی‌ربط رایزنی‌هایی انجام شده تا موانع این‌ها نیز به موقع برطرف شوند.
 
اصغری مهرآبادی برنامه‌ریزی جدی و بسیج همگانی برای اتمام و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر کشور را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: انتظار داریم شوراهای مسکن مهر در تمام استان‌ها به فوریت تشکیل شوند تا فرآیند بررسی و احصاء موانع موجود در مسیر اجرای پروژه‌های مسکن مهر تحقق پیدا کند.
 
وی تفویض اختیارات ویژه به شوراهای مسکن مهر برای رفع چالش‌های پروژه‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای اتمام پروژه‌های تعاونی وزارت راه و شهرسازی مساعدت‌های لازم را می‌کند اما برای طرح‌های خودمالکی این دسته از پروژه‌ها امکان تخصیص اعتبار از محل منابع عمومی وجود ندارد.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر  با ابراز امیدواری از تصویب اعتباراتی که برای این وزارتخانه در لایحه بودجه 98 پیش‌بینی شده افزود: از شورای مسکن گیلان انتظار داریم تمامی مشکلات و اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر را به صورت دقیق برآورد کرده و به این دستگاه انتقال دهند.
 
وی با تأکید بر اینکه برای انجام خدمات زیربنایی،‌ روبنایی و زیرساختی پروژه‌های مسکن مهر برخی از استانداران اعتبارات خوبی را از محل اعتبارات استانی تخصیص داده‌اند گفت: امیدواریم با ادامه جلسات شورای مسکن در کشور و با اهتمام دستگاه‌های موجود پروژه‌های مسکن مهر به موقع به بهره‌برداری برسند.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر بر لزوم فعال‌سازی حدود 900 هزار پروژه مسکن مهر در کل کشور تأکید کرد و اظهار داشت:‌ طبق برآوردهای انجام شده در حال حاضر حدود 200 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور نیازمند تکمیل امکانات زیرساختی هستند.
 
منبع: مهر