تاریخ : 11:59 - 1397/11/29
کد خبر : 72323
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

وزارت کار در ارسال مصوبه جدید حق مسکن کارگران به هیئت دولت تعلل می کند

نماینده کارگران در شورای عالی کار اعلام کرد:

وزارت کار در ارسال مصوبه جدید حق مسکن کارگران به هیئت دولت تعلل می کند

نماینده کارگران در شورای عالی کار تعلل در ارسال مصوبه حق مسکن کارگران به هیئت دولت را منطقی ندانست و از تأخیر در زمان برگزاری جلسه شورای عالی کار گلایه کرد.

به گزارش کارگر آنلاین ، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره آخرین وضعیت ارسال مصوبه حق مسکن کارگران به هیئت دولت از سوی وزارت کار بیان کرد: با پیگیری‌هایی که داشتیم متوجه شدیم که این بسته تاکنون به هیئت دولت نرسیده است.

 خدایی با یادآوری اینکه سه هفته از تصویب این مصوبه در شورای عالی کار می‌گذرد، گفت: تأخیر در ارسال این مصوبه به هیئت دولت منطقی نیست و اعتراض شدید نمایندگان کارگران در شورای عالی کار را در پی داشته است؛ ضمن آنکه خبری از برگزاری جلسه شورای عالی کار و آغاز بررسی دستمزد 98 هم نیست.

به گزارش تسنیم، با تصویب اعضای شورای عالی کار حق مسکن کارگران که پیش از این 40هزار تومان بود با افزایش 60هزار تومانی به 100هزار تومان رسیده است و با توجه به اینکه حق مسکن تنها آیتم بسته مزدی کارگران است که باید از تصویب هیئت وزیران بگذرد، درصورت تصویب نهایی آن، از فروردین ماه سال 1398 حق مسکن در فیش‌های حقوقی همه کارگران مشمول قانون کار 100هزار تومان منظور خواهد شد.