چطور بعد از حادثه، بیمه از کارافتادگی بگیریم؟
شرایط جدید استفاده از بیمه از کار افتادگی پس از حوادث کار اعلام شد
مرجع تعیین نوع و درصد ازکارافتادگی بیمهشدگان با کمیسیونهای پزشکی است.
به گزارس کارگر آنلاین به نقل از ایلنا ، کمیسیونهای پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی با حضور پزشکان متخصص و مجرب هر رشته تشکیل میشوند و رأی آنها پس از بررسی کامل پرونده پزشکی بیمه شده و مشاهده وضعیت وی صادر میشود.
بیمه شدهای که به علت حادثه یا بیماری، تمام یا بخشی از توانایی خود را برای ادامه کار به صورت موقت یا دائم از دست میدهد، لازم است با همراه داشتن گواهی پزشک معالج و مدارک درمانی، به شعبهای که حق بیمه وی به آن پرداخت میشود، مراجعه کند تا نوع و میزان از کارافتادگی وی مشخص شود.
شعبه تامین اجتماعی پس از دریافت گواهی پزشک، کنترل سوابق بیمهای و مدارک مربوط و تکمیل فرمهای مورد نیاز توسط بیمه شده، وی را به کمیسیون پزشکی معرفی میکند.
رأی کمیسیون بدوی به بیمه شده ابلاغ میشود. در صورت اعتراض به رای، میتواند حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، اعتراض کتبی خود را به شعبه تامین اجتماعی اعلام کند.
در صورت اعتراض بیمه شده، شعبه تامین اجتماعی وی را به کمیسیون پزشکی تجدیدنظر معرفی میکند.
رای کمیسیون پزشکی بدوی در صورت عدم اعتراض و آرای کمیسیون پزشکی تجدید نظر، قطعی و لازم الاجراست