تاریخ : 11:08 - 1400/04/27
کد خبر : 749700
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

نماینده مجلس که بازنشستگی ندارد نمی‌تواند در مورد حقوق بازنشستگان نظر بدهد/ چرا عده‌ای سد راه بازنشستگان شده‌اند و جریان‌سازی می‌کنند؟!

نماینده مجلس که بازنشستگی ندارد نمی‌تواند در مورد حقوق بازنشستگان نظر بدهد/ چرا عده‌ای سد راه بازنشستگان شده‌اند و جریان‌سازی می‌کنند؟!

حسین سوری از اظهارات اخیر نمایندگان مجلس انتقاد کرد و گفت: عده‌ای سد راه بازنشستگان شده‌اند.

حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) در پاسخ به اظهارات اخیر نمایندگان مجلس از جمله الیاس نادران گفت: این نمایندگان مجلس مانند آقای نادران، که علیه مستمری بازنشستگان موضع می‌گیرند خودشان از بازنشستگی معاف هستند و حقوق مادام‌العمر دارند. کسی هم که از بازنشستگی معاف شد، ذره‌ای نمی‌تواند درد بازنشسته را حس کند و به همین دلیل نمی‌تواند نظر بدهد.

وی با تاکید بر اینکه این حرف‌ها از بی‌خبری است و سوار از پیاده خبر ندارد، اضافه کرد: فردی که امروز بازنشسته محسوب می‌شود، برای سالیان متمادی مبلغی از حقوق وی را کسر کرده‌اند تا در فعالیت‌های سودده به کار اندازند و از سود حاصله، حقوق بازنشسته را طوری پرداخت نمایند تا بازنشسته در رفاه باشد. حال اگر صندوق بازنشستگی و دیگر صندوق‌ها به وظیفه خودشان عمل ننموده‌اند و پیوسته حیاط خلوت مدیران بوده‌اند، بازنشستگان چه گناهی دارند؟

سوری ادامه می‌دهد: این نمایندگان چرا نمی‌گویند چه تعدادی از کارکنان صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی به سفارش برخی افراد و بدون هیچ ضابطه‌ای استخدام شده‌اند؟ چرا نمی‌گویند چگونه کلی از مال و اموال صندوق‌ها به این و آن بخشیده‌ شده است؟ چرا نمی‌گویند صندوق‌ها چقدر اموال منقول و غیرمنقول داشته و اینک چه دارند؟ چرا نمی‌گویند چگونه کلی از اموال صندوق‌ها مفت‌فروشی شده است؟

به گفته وی، اینک که بحث از حق مسلم و قانونی بازنشستگان به میان آمده، اینها شده‌اند سد راه و دارند سنگ‌اندازی می‌کنند اما بازنشستگان نباید اجازه بدهند که با جریان‌سازی حقوق بدیهی‌شان زیر سوال رود.

انتهای پیام/


منبع : ایلنا