تاریخ : 06:25 - 1400/04/31
کد خبر : 761163
سرویس خبری : اجتماعی
 

چگونه گل رز در خانه پرورش دهیم؟

چگونه گل رز در خانه پرورش دهیم؟

اگر قصد پرورش گل رز در خانه را دارید گل رز مینیاتوری (رز مینیاتوری چینی) بهترین نوع گل رز برای این کار است.

 اگر عاشق پرورش گل رز باشید، شاید به نگهداری از گل‌ رز در گلدان هم فکر کرده باشید. گلدان‌هایی که زینت بخش خانه و محل کارتان هستند و با رنگ و عطری دلنواز زندگی را برایتان زیباتر خواهند کرد. اما چگونه می‌توانیم از گل‌های رز در داخل خانه نگهداری کنیم؟ در این مطلب از وبلاگ بنیس فلاور بیشتر در این باره بخوانید.

تحقیقات نشان داده است که بیشترین گل‌های رز خانگی گل‌های رز مینیاتوری هستند. این گل‌ها در رنگ‌های مختلفی کشت می‌شوند و به راحتی می‌توانند با شرایط آپارتمان خود را هماهنگ کنند. اگر شما هم دوست دارید به جمع افرادی بپیوندید که از انواع گل رز در خانه نگهداری می‌کنند و در کار پرورش گل رز هستند.


نکات مهم برای نگهداری از گل رز در خانه:
از مقدار نور کافی غافل نشوید

پرورش گل‌ رز خانگی به نور کافی نیاز دارد و باید در روز، میزان قابل قبولی نور را دریافت کنند. به همین دلیل اگر گلدان گل رز را برای داخل خانه می‌خواهید باید جایی مناسب با نور غیرمستقیم و روشن برایش پیدا کنید. بهترین جا برای گلدان‌تان کنار پنجره‌های جنوبی یا غربی است که در طول روز، ۶ ساعت نور کافی را به گیاه‌تان برسانند.
سنتی زبان نخون! با "بیان برتر" مدرن زبان بخون و انگلیسی حرف بزن

دمای مناسب فراهم کنید

گلدان برای پرورش گل رز به جایی با دمای متعادل و مناسب نیاز دارد. محلی که در روز دمایش حدود ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد باشد و شب‌ها به زیر ۱۵ درجه سانتی‌گراد نرسد. هوای سردتر و گرم‌تر، می‌تواند به گیاه‌تان آسیب بزند و باعث عدم گلدهی آن شود. علاوه بر این باید شرایط مناسبی را برای برودت هوا فراهم کنید تا گلدان‌تان همیشه در هوای تازه باشد. به یاد داشته باشید که گیاه در هوای خفه و گرفته مستعد ابتلا به بیماری‌های گوناگون است و ممکن است عمر بسیار کوتاهی داشته باشد.
آبیاری گل های رز در خانه

گیاه خود را روزانه آبیاری کنید ، اطمینان حاصل کنید که خاک خوب زهکشی شده باشد. انگشت خود را با انگشت دوم در خاک بچسبانید. خاک باید حداقل در عمق زمین پس از آبیاری احساس رطوبت کند. گل های رز مینیاتوری دارای سیستم ریشه ای کم عمق هستند ، به ویژه هنگامی که در گلدان داخل خانه قرار دارند ، بنابراین نیاز به آبیاری مکرر دارند. بدون آب مناسب برگ ها تمایل به زرد شدن و پژمردگی دارند.
معرفی انواع گل رز
گل رز Polyantha:

این دسته مشابه floribunda است اما گیاهان کوتاهتر و شکوفه ها کوچکتر است. از Polyanthas اغلب برای لبه ها و پرچین ها استفاده می شود.
گل های رز بالارونده / rambler :

این دسته شامل گل های رز از هر طبقه ای است که دارای ساقه ای طاقدار طولی است که می توان آنها را روی نرده ها ، تاق ها و آلاچیق ها رشد داد. آنها در واقع برای خودشان یک کلاس نیستند.  آنها باید به تکیه گاه های عمودی خود بسته شوند تا به سمت بالا رشد کنند. بسیاری از رزهای بالارونده و رمبلرها در مقایسه با گل های رز هیبریدی کاملاً مقاوم هستند.
انتقال از آپارتمان به محیط باز

اگر پس از مدتی تصمیم گرفتید که گلدان گل رزتان را از خانه خارج کنید و آن‌را در باغچه بکارید، حتما نکات زیر را به یاد داشته باشید. نکاتی که می‌تواند از گیاه‌تان مراقبت کند و ادامه حیاط آن‌را در شرایط جدید تسهیل خواهد کرد.

گل‌تان را ابتدا با گلدان به محلی که سایه دارد منتقل کنید. برای پرورش گل رز، آن را در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید و از گلبرگ‌های ظریف آن در برابر نور خورشید مراقبت کنید.

تا زمانی که گیاه به شرایط جدید عادت نکرده، ممکن است گل جدیدی ندهد. پس بهتر است به جای استفاده از انواع کودها، تقویت کننده‌ها و دیگر درمان‌ها، کمی صبر کنید تا گل‌تان بتواند در موقعیت جدید خودش را پیدا کند و مجددا گل بدهد.

انتهای پیام/