تاریخ : 14:20 - 1400/05/01
کد خبر : 763989
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

وضعیت بازار سیمان چه زمانی به‌حال عادی برمی‌گردد؟

وضعیت بازار سیمان چه زمانی به‌حال عادی برمی‌گردد؟

به‌دنبال صعود قیمت هر پاکت سیمان به ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، پروژه‌های اقدام ملی مسکن دچار اختلال شده اما سازندگان امیدوار هستند با وصل شدن برق شبانه کارخانجات سیمان و تحقق وعده ارزانی تا دو سه هفته آینده اوضاع بازار سیمان عادی شده و آنها بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

کارگرآنلاین | به‌دنبال صعود قیمت هر پاکت سیمان به ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، پروژه‌های اقدام ملی مسکن دچار اختلال شده اما سازندگان امیدوار هستند با وصل شدن برق شبانه کارخانجات سیمان و تحقق وعده ارزانی تا دو سه هفته آینده اوضاع بازار سیمان عادی شده و آنها بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

شماره یک | محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید افزایش روزهای اخیر قیمت سیمان و فولاد در سرعت اجرای پروژه‌های مسکن ملی تاثیرگذار بوده است. قطعی برق کارخانجات، کاهش عرضه سیمان و افزایش قیمت از حدود ۳۵ هزار تومان به ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به شکل تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های ساختمانی بخش خصوصی و طرح اقدام ملی مسکن بروز پیدا کرد.

شماره دو | وزارتخانه‌های نیرو و صمت توافق کرده‌اند برق شبانه کارخانجات از ساعت ۲۴ تا هشت صبح وصل شود و کارخانه‌های سیمان در شب با ۱۰۰ درصد و در روز با ۳۰ درصد توان کار کنند. این مساله امیدواری را برای کاهش قیمت‌ها ایجاد کرد.

شماره سه| رئیس انجمن سیمان هم وعده داد: از لحظه‌ای که برق کارخانجات به صورت مستمر وصل و تولید سیمان شروع شود حداکثر فاصله بین دو الی سه هفته زمان می‌برد تا قیمت تعادل پیدا کند و به قیمت‌های قبلی باز گردد. رضا جمارانیان با تقسیم‌بندی قیمت سیمان به قبل و بعد از قطع برق گفت: «در زمستان ۱۳۹۹ قیمت هر پاکت سیمان ۵۰ کیلویی طبق مصوبه ۱۶ هزار تومان بود که با همین نرخ از درب کارخانه به بازار بورس می‌رسید. اما به دلیل آنکه عوامل توزیع و واسطه‌ها آن را می‌خریدند تا به مصرف کننده می‌رسید به ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کرد». این عدد ما را به یک مبلغ شش هزار میلیارد تومانی می‌رساند که به جیب دلالان روانه شد.


منبع : روزنامه هفت‌صبح