تاریخ : 12:30 - 1400/05/05
کد خبر : 776646
سرویس خبری : فرهنگی
 

عفو قاتل تازه داماد به برکت عید غدیر

عفو قاتل تازه داماد به برکت عید غدیر

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از حصول هفتمین سازش در پرونده‌های قصاص نفس استان در سال جاری به برکت عید غدیر خبر داد.

 ناصر عتباتی  از حصول هفتمین سازش در پرونده های قصاص نفس استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در حالیکه در سحرگاه اجرای حکم قصاص همه شرایط برای اجرای حکم قصاص نفس قاتل ۲۷ ساله آماده و قاتل پای چوبه‌دار حاضر شده بود، برکت عید غدیر شامل حال این جوان شد.

وی ادامه داد: اولیا دم مرحوم مقتول که او هم جوانی ۳۱ ساله و تازه داماد هم بود با اقدامی الهی و آسمانی از خون نور دیده خویش گذشتند تا برکت غدیر چوبه‌دار قاتل را به درخت زندگی بدل کند و محکوم‌علیه حیاتی نو بیابد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: این پرونده که در دادگاه کیفری شهرستان خوی رسیدگی و حکم قصاص نفس قاتل صادر و در دیوان عالی کشور هم قطعی و استیذان قصاص نفس هم انجام شده بود و لکن با مساعی و تلاش‌های مجموعه قضایی و بهره‌گیری از ظرفیت هسته‌‌های بخشایش و معتمدین محلی در نهایت اولیای دم مرحوم مقتول با گذشت از خون فرزند خود حیاتی دوباره به محکوم علیه بخشیدند.

عتباتی تصریح کرد: عمل به فرمایشات قرآن کریم و سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام در ایجاد صلح و سازش بین مردم به اندازه‌ای ارزشمند است که خداوند متعال اجر ثواب اخروی آن را خود تقبل فرموده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از همه مردم خصوصاً منتفذین و معتمدین محلی خواست تا با عمل به شرع مقدس دستگاه قضایی را در ایجاد سازش و اصلاح ذات البین مردم یاری کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه در این‌گونه قتلها که بدون انگیزه یا نقشه قبلی و فقط به صرف هیجانات و عصبانیت‌های لحظه‌ای و اتفاقی، حادث می‌شوند حصول سازش و رضایت امری پسندیده هست و تلاش برای بازگرداندن این افراد نهایت انسانیت و اسلامیت را به نمایش می‌گذارد.


منبع : hadese24